Ninja 400 Riders Forum banner

Usunięcie pojemnika EVAP

70K views 123 replies 35 participants last post by  spurscar  
#1 ·
1. Zdejmij lewą osłonę, aby uzyskać dostęp.

2. Wyciągnij przewód zasilania oparami na końcu zbiornika paliwa.

3. Odłącz złącze zasilania zaworu odpowietrzającego:



4. Zdejmij przewód odpowietrzający przy trójdrożnym łączniku, gdzie rozdziela się na dwa przewody przed podłączeniem do korpusów przepustnicy:



5. Zablokuj odsłonięty przewód śrubą lub czymś podobnym.



6. Wykręć dwie śruby mocujące wspornik kanistra do ramy.



7. Usuń cały system.

 
#5 ·
Cześć Kiwi,

Po prostu jestem ciekaw, ile to daje oszczędności wagi?
Świetne pytanie! 715 gramów lub 1,58 funta.

Czy wyrzuciło kod po odłączeniu tego przełącznika? Jeśli tak, jestem pewien, że można go usunąć przez ecu lub za pomocą rezystora, tak jak robi się to przy usuwaniu systemu Kleen.
Tak, wyświetliło kod 3A, czyli Usterka zaworu upustowego, przerwa lub zwarcie w okablowaniu (wyposażone modele)

Więc teraz mam dwa wyświetlane kody! Mam nadzieję, że wszystko zostanie usunięte po ponownym flashowaniu.
 
#9 ·
Próbowałem tego dzisiaj, z zamiarem zajęcia się również kodem błędu.

Po prostu po zdjęciu lewej osłony bocznej, zostawiłem przewód odpowietrzający podłączony do trójdrożnego łącznika, ale odłączyłem go i zaślepiłem na końcu zbiornika. Stało się tak, ponieważ wygląda na to, że nie można dostać się do łącznika, chyba że zdejmie się zbiornik i airbox.

Aby zapobiec kodowi błędu, weź rezystor 680 omów pół wata i obetnij nóżki tak, aby miały około 20 mm długości. Nóżki można następnie zagiąć i wcisnąć w gniazdo zaworu odpowietrzającego. Nóżki rezystora dobrze pasują do pinów gniazda i powinny wejść na głębokość około centymetra.

Zrobione, brak kodu błędu zaworu odpowietrzającego :devil:
 
#10 ·
Próbowałem tego dzisiaj, z zamiarem zajęcia się również kodem błędu.

Po prostu zdejmując lewą osłonę boczną, zostawiłem przewód odpowietrzający podłączony do trójdrożnego łącznika, ale usunąłem go i zaślepiłem na końcu kanistra. Stało się tak, ponieważ wygląda na to, że nie można dostać się do łącznika, chyba że zdejmie się zbiornik i airbox.

Aby zapobiec kodowi błędu, weź rezystor 680 omów pół wata i przytnij nóżki tak, aby miały około 20 mm długości. Nóżki można następnie zagiąć i wcisnąć w gniazdo zaworu odpowietrzającego. Nóżki rezystora dobrze pasują do pinów gniazda i powinny wejść na około centymetr.

Zadanie wykonane, brak kodu błędu zaworu odpowietrzającego :devil:
:westchnienie:

Dobra robota kolego. Tak, mój kolega elektryk samochodowy powiedział, że mogę dodać rezystor, aby wyeliminować kod błędu, ale chciałem, żeby wszystko zniknęło. I tak mam dwa inne kody błędów.

Dobrze wiedzieć, jakiej wielkości rezystor omowy jest wymagany do tego moda.
 
#16 ·
Myślicie, że zestaw płyt blokujących emisję spalin TST zapobiegłby kodowi, który został wygenerowany w połączeniu z usunięciem puszki parownika?
Raczej nie, ponieważ istnieje zawór wtykowy dla parownika ORAZ układu dolotu powietrza. Myślę, że potrzebujesz rezystora dla każdego z nich. Użyłem rezystora 680 omów 1/2 wata dla parownika. Myślę, że zestaw ais firmy TST jest dostarczany tylko z 1 rezystorem.
 
#19 ·
Kanister par paliwa wygląda jak czarna puszka po napoju z trzema wężami idącymi do jednej strony. Cóż, przynajmniej tak wyglądały te w moich innych motocyklach. To ma na celu wyjaśnienie różnych systemów w porównaniu do zestawu tst. Wygląda na to, że będę musiał wpaść do lokalnego sklepu z elektroniką...
 
#25 ·
Jeszcze nic nie zrobiłem, żeby ominąć system abs, przepraszam. Ta cena eek, śmieszna!! Ale sztuczka z rezystorem parowania działa dobrze.
Czy usunąłeś również zawór PAIR (wtrysk powietrza)? Myślę, że ty lub ktoś inny zamieścił post, jakiej wielkości rezystora to wymaga. Wiem, że to nie 22ohm, ponieważ to u mnie nie zadziałało, tylko rozładowało mi akumulator!
 
#34 ·
Dzięki! Chciałbym, żeby zapytał *wcześniej*, zanim pozwoliłem, żeby zbiornik (z zatkanym króćcem) stał na podłodze mojego garażu, gdzie słońce świeciło na niego przez otwarte drzwi (było gorąco), aż ciśnienie wzrosło i zaczął wyciekać paliwo w kałuży na podłodze.
 
#35 ·
Wyciągam to z powrotem - nie jeździłem przez tydzień lub dwa, kiedy podróżowałem/czekałem na części, a moja bateria była rozładowana, kiedy chciałem wczoraj jeździć. Sądzę, że obwód pozostaje otwarty po wyłączeniu zapłonu i podłączeniu elektrozaworu, ale z rezystorem w środku, zamyka obwód, więc rezystor stale rozprasza cały ładunek akumulatora jako ciepło w czasie. Usunąłem elektrozawór z pojemnika i zdemontowałem sam elektrozawór, zobaczę, czy to wystarczy po podłączeniu, aby nadal uniknąć światła - jeśli nie, to przynajmniej zmontuję ponownie część elektrozaworu, co powinno wystarczyć.
 
#36 ·
Wyciągam to z powrotem - Nie jeździłem przez tydzień lub dwa, kiedy podróżowałem/czekałem na części, a moja bateria była rozładowana, kiedy chciałem jeździć wczoraj. Sądzę, że obwód pozostaje otwarty po wyłączeniu zapłonu i wpięciu elektromagnesu, ale z rezystorem obwód się zamyka, więc rezystor stale rozprasza cały ładunek akumulatora jako ciepło w czasie. Usunąłem elektromagnes z pojemnika i zdemontowałem sam elektromagnes, zobaczę, czy to wystarczy po podłączeniu, aby nadal uniknąć światła - jeśli nie, to przynajmniej zmontuję ponownie część elektromagnesu, co powinno wystarczyć.
Cieszę się, że nie jestem jedynym, który miał ten problem. Próbowałem teraz dwóch różnych typów rezystorów i bez powodzenia, więc wróciłem do ignorowania światła, które i tak będzie włączone z powodu zmiany przełożenia. Cholera, motocykle robią się w dzisiejszych czasach skomplikowane. Nie zachęca do modyfikacji! :grin:
 
#42 ·
Czy ktoś wie, jak długo muszę jeździć na rowerze, zanim spodziewam się, że CEL zniknie po naprawieniu usterki? Wyjąłem rezystor ze względu na mój akumulator i umieściłem tam minimalną ilość przełącznika (patrz zdjęcia poniżej). Uruchomiłem rower - działał dobrze, bez CEL. Odłączyłem wtyczkę i uruchomiłem rower, natychmiast CEL. Nadal świeciło po ponownym podłączeniu, ale jestem prawie pewien, że zajmie to kilka cykli "bez warunku błędu", aby się wyczyściło.
 

Attachments

#43 ·
Czy ktoś wie, jak długo muszę jeździć na motocyklu, zanim spodziewam się, że CEL zniknie po naprawieniu usterki? Wyjąłem rezystor ze względu na mój akumulator i umieściłem minimalną ilość przełącznika (patrz zdjęcia poniżej). Uruchomiłem motocykl - działał dobrze, bez CEL. Odłączyłem wtyczkę i uruchomiłem motocykl, natychmiast CEL. Nadal świeciło się po ponownym podłączeniu, ale jestem prawie pewien, że usunięcie zajmie kilka cykli "bez warunku błędu".
O ile mi wiadomo, chyba że zlecisz dealerowi Kawasaki podłączenie do systemu diagnostycznego Kawasaki (KDS) z tyłu motocykla lub wgrasz nowy soft do swojego ECU za pomocą oprogramowania, które ma taką możliwość, to musisz wykonać sekwencję jazdy, która jest gdzieś tutaj wspomniana w innym wątku. 'czyszczenie kodów błędów' być może. Niestety, nie mam teraz czasu na szukanie.
 
#55 ·
Jestem w Nowym Jorku, na wschodnim wybrzeżu i mam pojemnik EVAP. Właśnie sprawdziłem i jak powiedział Kiwi, nie można go przegapić.
Lewa strona motocykla, poniżej zbiornika paliwa, widać go z owiewką. Przyjrzę się pozbyciu się go poza sezonem, który już nadszedł. :crying:
 
#57 ·
#58 ·
Odkąd usunąłem EVAP i zatkałem wąż do zbiornika, w zbiorniku wytworzyła się spora próżnia, co jest bardzo zauważalne, gdy otwieram korek wlewu paliwa, aby dodać benzyny. Muszę włożyć paznokcie pod krawędź korka, aby go otworzyć. Kupiłem więc jednokierunkowe zawory odpowietrzające do korków wlewu paliwa do motocykli terenowych i zastąpiłem nimi wtyczkę w wężu. Kiedy otworzyłem wąż, wyrównanie ciśnienia w zbiorniku zajęło trochę czasu. Zobacz zdjęcia poniżej. Sprawdziłem, czy funkcja jednokierunkowa rzeczywiście działa za pomocą strzykawki i w tych tanich zaworach tak się nie stało, woda wytrysnęła prosto z otworów wentylacyjnych. Moim zdaniem system jest zbudowany tak, aby przez odpowietrznik wydostawało się niewiele lub wcale benzyny, nie chcieliby paliwa w kanistrze EVAP, jak myślę. Więc poszedłem dalej i zainstalowałem i zobaczę, jak to pójdzie. Przynajmniej nie muszę się martwić o głód paliwowy.
 

Attachments

#59 ·
Odkąd usunąłem EVAP i zatkałem wąż do zbiornika, wytworzyłem w zbiorniku sporą próżnię, co jest bardzo zauważalne, gdy otwieram korek wlewu paliwa, aby dodać benzyny. Muszę włożyć paznokcie pod krawędź korka, żeby go otworzyć. Kupiłem więc jednokierunkowe zawory odpowietrzające do korków wlewu paliwa do motocykli crossowych i zastąpiłem nimi wtyczkę w wężu. Kiedy otworzyłem wąż, wyrównanie ciśnienia w zbiorniku zajęło trochę czasu. Zobacz zdjęcia poniżej. Sprawdziłem, czy funkcja jednokierunkowa rzeczywiście działa za pomocą strzykawki i w tych tanich zaworach nie działała, woda tryskała prosto z otworów wentylacyjnych. Mam wrażenie, że system jest zbudowany tak, aby przez odpowietrznik wydostawało się niewiele lub wcale benzyny, nie chcieliby paliwa w kanistrze EVAP, jak myślę. Więc poszedłem dalej i zainstalowałem i zobaczę, jak to pójdzie. Przynajmniej nie muszę się martwić o brak paliwa.
Nie ma potrzeby zatykania węża do zbiornika. To prawdopodobnie dlatego masz tam zwiększone ciśnienie próżni. Zostawiłem swój otwarty i nie miałem żadnych problemów.
 
#61 ·
Usunąłbym zawór lub zastąpił go długim wężem, jeśli chcesz tam coś mieć, ponieważ jestem prawie pewien, że musi oddychać w obie strony. Zostawiłem zaślepkę na tym małym króćcu na zbiorniku, kiedy wykonywałem jakieś prace z odłączonym zbiornikiem - słońce wpadające przez otwarte drzwi garażowe i uderzające w zbiornik na podłodze nagrzało go na tyle, że wytworzyło się ciśnienie, które nie miało gdzie ujść. Rezultatem była duża kałuża paliwa na podłodze mojego garażu.
 
#62 ·
Usunąłbym zawór lub zastąpił go długim wężem, jeśli chcesz tam coś mieć, ponieważ jestem prawie pewien, że musi oddychać w obie strony. Zostawiłem nasadkę na tym małym króćcu na zbiorniku, gdy wykonywałem jakieś prace poza zbiornikiem - słońce wpadające przez otwarte drzwi garażowe i uderzające w zbiornik na podłodze nagrzało go na tyle, że wytworzyło ciśnienie, nie mając gdzie się podziać. Rezultatem była duża kałuża paliwa na podłodze mojego garażu.
Zawór oddycha w obie strony, ma powstrzymywać paliwo przed wydostawaniem się, ale pozwalać na przepływ powietrza w obie strony.
 
#64 ·
Nie mam tego pojemnika parowania. Czy powinienem się martwić?
 
#67 ·
Pamiętaj, że to pudełko, a nie puszka, a konkretnie prostokątne pudełko, a nie cylinder i jest czarne z czarnym paskiem wokół niego, więc łatwo je przeoczyć, jeśli zaglądasz przez owiewkę i nie masz dobrego światła...
Zgadza się, to pudełko z metalowym wspornikiem, znam je i przysięgam, że moje je miało, ale go nie ma. Obecnie mam zdjęte owiewki z motocykla i go tam nie ma

To, co mnie oszołomiło, to przysięgam, że widziałem je na swoim i teraz go tam nie ma.......lol no cóż, chyba nigdy go nie miałem, może widziałem go na jednym z moich innych motocykli albo coś w tym stylu?

Teraz nie jestem pewien, w każdym razie, nie jest to już dla mnie problem :)