Ninja 400 Riders Forum banner
81 - 100 of 124 Posts
De andere twee landen in dezelfde box als de VS zijn CA (Canada) en CO (Columbia).
Ah, de CA heeft me te pakken. lol
Uiteindelijk vond ik een terminal in wat reservebedrading die paste, van een Ford-harnas van alle dingen. Ik heb het circuit bedraad en walla, de fout is gewist na de OBD-rijcyclus om fouten te wissen. Ik heb vandaag een man die het wil kopen. Duimen, ik wil het snel verkopen. Moe om ernaar te kijken, moeilijk om er niet op te rijden...
 
Discussion starter · #83 ·
Ik heb contact gehad met KawasakiBrad in Canada, die me de goede kant op stuurde. Net een CA Kawasaki Purge Valve Bypass gekocht. https://kawasakibrad.com/shop/ols/products/purge-valve-bypass
Dus ik zal weer 1,5 lbs van de Z400 afhalen. Na deze mod zou hij 348,5 lbs (158 KG) moeten wegen met een volle tank.
Goed gedaan. Ja, het lijkt erop dat zijn bougies de oplossing zijn. Ik zal er naar kijken en kijken hoe de internationale vrachtopties eruit zien.
 
Kiwi, Ik denk dat jij en ik qua gewicht dicht bij elkaar zitten, dus we hebben als missie om op een lichte motor te rijden. Ik probeerde op een BMW F800GS van een vriend te rijden, kwam bijna de parkeerplaats uit en realiseerde me dat ik op geen enkele manier de grond kon raken, en ruilde hem meteen terug voordat ik iets doms deed. KawasakiBrad-onderdelen zijn na verzending niet goedkoop, maar wel gespecialiseerd. Je hebt me zien worstelen met foutcodes, dus hopelijk gaat dit soepel.
 
Dit is geen "how to", maar slechts een paar foto's van het verwijderen van de Evap-canister van een California Z400. Ik ontving een "California Kawasaki Purge Valve Bypass" van KawasakiBrad uit Canada. Het was een kwestie van wat rommelen en nadenken over wat er daadwerkelijk verwijderd zou worden en waar het elektrische onderdeel inplugt. Soort Zen-project. Ik heb de buizen voorlopig laten zitten, de canister zelf heeft maar twee buizen en geen elektronica. Nadat de Purge Valve Bypass was geïnstalleerd, heb ik er een rit van 10 mijl mee gemaakt door de stad en over de snelweg. De Z400 denkt dat hij een Evap-canister heeft, geen codes/fouten! Een opmerking: het activeerde geen code nadat ik de buizen had losgekoppeld maar de originele klep liet zitten. Maar je kent deze 400's, met mijn geluk zouden de codes/fouten veel later verschijnen. Zo blij dat ik de Purge Valve Bypass heb gekocht.
 
Discussion starter · #89 ·
Dit is geen "how to", maar slechts enkele foto's van het verwijderen van de Evap-canister van een California Z400. ...
Goed gedaan. Die slangen wegen niet veel, dus je kunt ze net zo goed laten zitten als je wilt, maar ik zou degene die naar de gasklephuizen gaat blokkeren, zodat er geen troep in komt.
 
Mooi werk. Die slangen wegen niet veel, dus je kunt ze net zo goed laten zitten als je wilt, maar ik zou de slang naar de gasklephuizen blokkeren zodat er geen troep in komt.
Vroeg me af over die slang, ik zal er een schroef in draaien. Ik verwees naar je foto's maar de Z (of CA) is anders. Toen de stoelen en hoezen waren verwijderd, werd alles duidelijk, was blij dat ik je geen privébericht voor advies hoefde te sturen, lol.
 
Mijn meisje heeft vandaag haar Ninja 400 2018 EVAP-canister verwijdering gedaan met behulp van een Smart Moto elektronische sensor en plug. De procedure was super eenvoudig (99% van de tijd werd besteed aan het verwijderen van de linker kuip). Zoals hierboven vermeld, was het voor haar nodig om de plug op de driewegslang te zetten, de tank en airbox te verwijderen, dus in plaats daarvan plaatste ze de plug hier (zie de rode cirkel) en liet alleen een kleine slang (92192C) over. Wanneer ze bougies verwisselt of haar PAIR-klep verwijdert en de airbox verwijdert, kan ze de plug verwisselen met de driewegslang. Mijn punt is dat de verwijdering alleen het verwijderen van de kuip vereist. Bekijk de onderstaande foto en voel je vrij om haar te vragen als iets onduidelijk is op haar insta @kotaronis
16772

Haar gewichtsbesparing was ~ 682 gram. De kit weegt 3 gram. Foto's en een korte video van de stappen kun je zien op deze link - www.instagram.com/p/CKd0oaAHwXm
Ik heb deze post alleen geschreven, omdat, hoewel veel van jullie iets over het onderwerp hebben gezegd, er aan het einde een paar dingen onduidelijk bleven.
 

Attachments

Discussion starter · #92 ·
Mijn vriendin heeft vandaag haar Ninja 400 2018 EVAP-canister verwijderd met behulp van de Smart Moto elektronicasensor en -stekker. De procedure was super eenvoudig (99% van de tijd werd besteed aan het verwijderen van de linker kuip). Zoals hierboven vermeld, was het nodig om de tank en airbox te verwijderen om de stekker op de driewegslang te plaatsen, dus plaatste ze in plaats daarvan de stekker hier (zie de rode cirkel) en liet slechts een kleine slang (92192C) over. Wanneer ze bougies verwisselt of haar PAIR-klep verwijdert en de airbox verwijdert, kan ze de stekker verwisselen met de driewegslang. Mijn punt is dat de verwijdering alleen het verwijderen van de kuip vereist. Bekijk de onderstaande afbeelding en vraag haar gerust als iets onduidelijk is op haar insta @kotaronis View attachment 16772
Haar gewichtsbesparing was ~ 682 gram. De kit weegt 3 gram. Foto's en een korte video van de stappen zijn te zien op deze link - www.instagram.com/p/CKd0oaAHwXm
Ik heb deze post alleen geschreven, omdat, hoewel veel van jullie iets over het onderwerp hebben gezegd, er aan het einde een paar dingen onduidelijk bleven.
Goede info. Altijd goed om de tank en airbox niet te hoeven verwijderen.
 
Hallo allemaal
Eerste bericht, dus vergeef me als dit al beantwoord is. Ik heb de verdampingskanister verwijderd en ik vraag me af over de zeer korte ontluchtingsleiding die nog van de tank loopt. Ik heb dit voorlopig gedaan, maar moet ik een langere leiding nemen en deze naar de grond leiden, zoals de overloop?
17562
Ook even dubbel checken of dit de truc is om af te sluiten waar het zich onder de tank splitst, in tegenstelling tot de schroefoplossing?
17563
Bedankt bij voorbaat
 
Discussion starter · #95 ·
Wat je met de ontluchtingsslang hebt gedaan, ziet er perfect acceptabel uit, aangezien er alleen damp uit zal komen.
Ik kan niet bedenken waarmee je het T-stuk hebt afgedopt, maar het ziet er ook goed uit. (y)
 
Hallo mensen, heeft iemand die de ontluchtingsleiding van de tank heeft aangesloten, vacuümproblemen gehad? Ik geloof dat er nog een ontluchtingsgat in de tankdop zit, maar ik weet niet of het twee- of eenrichtingsverkeer is. De kit van smartmoto electronics heeft 3 stekkers, één voor elke slang, er zou geen vacuüm moeten zijn, denk ik. Op mijn motorfiets zit er op warme dagen nog steeds veel druk in de tank met het verdampingssysteem, er komt zelfs een klein gefluit uit de tankdop, ik geloof dat het gasdampen in- en uitademt, als ik de dop open, blaast het snel alle druk eruit en je kunt het heel duidelijk horen. Ik heb de delete nog niet gedaan, maar ik overweeg het wel.
 
Heb dit vandaag geprobeerd, met de bedoeling om ook de foutcode aan te pakken.
Met alleen het verwijderen van de linker kuip, heb ik de ontluchtingsleiding aangesloten gelaten op de driewegverbinder, maar verwijderd en afgedopt aan het uiteinde van de canister. Dit kwam omdat het erop lijkt dat je niet bij de verbinder kunt komen, tenzij je de tank en airbox eraf hebt..

Om de foutcode te voorkomen, neem je een 680 ohm half watt weerstand en knip je de pootjes af zodat ze ongeveer 20 mm lang zijn. De pootjes kunnen dan omgebogen en in de ontluchtingsklep-aansluiting geduwd worden. De weerstandspoten passen mooi in de aansluitpennen en zouden ongeveer een centimeter naar binnen moeten gaan.

Klaar, geen ontluchtingsklep foutcode :devil:
Hey Kwik, van welk ​​jaar is je N4? Ik heb de verdampingscanister op mijn 2021 verwijderd en je weerstandsoplossing voor de foutcode geprobeerd, maar zonder succes. Ik vraag me af of het misschien niet werkt op het nieuwere model?
 
Hé Kwik, welk jaar is je N4? Ik heb de verdampingscanister op mijn 2021 verwijderd en heb je weerstandsoplossing voor de foutcode geprobeerd, maar zonder succes. Ik vraag me af of het misschien niet werkt op het nieuwere model?
Hoi, het is een 2018. Misschien hebben ze het veranderd? Dat zou een probleem zijn.

Even wat gedachten.. Was er al een foutcode/of heb je de contactsleutel aangezet voordat je de weerstand plaatste? Alsof er al een fout was voor de ontluchtingsklep, of de weerstand niet op zijn plaats zat, dan zou dat de fout activeren en zou deze moeten worden gewist met de gebruikelijke methoden (een speciale reeks rijden, of een code scanner ding aansluiten). De weerstand voorkomt elke nieuwe instantie van een ontluchtingsklepfout. Even ter controle, de kleuren voor een 680 ohm weerstand zijn blauw, grijs, bruin. dan is een gouden band een tolerantie van 5%.

Het zou jammer zijn als er een verandering is in de manier waarop de ecu de klep controleert!
 
81 - 100 of 124 Posts