OK, pytania dla tych z was, którzy robią dużo dni na torze/wyścigów itp. (moje dziecko buduje swoje doświadczenie w jeździe i zadaje mi mnóstwo pytań, na które nie potrafię odpowiedzieć 
Przez lata zrobiłem coś w rodzaju 8 dni na torze, ale tylko w grupie początkującej i na wszystkich rodzajach motocykli. Mój ostatni dzień na torze był na mojej poprzedniej ninja 400, wszystko w standardzie i absolutnie to uwielbiałem, pierwszy raz zabrałem na tor znacznie mniejszy motocykl i podobało mi się to o wiele bardziej niż o wiele szybsze motocykle, którymi jeździłem, czułem się niesamowicie pewnie i bardzo mi się to podobało, naprawdę otworzyło mi oczy na mniejsze motocykle. Ale po prostu ciekawy, powiedzmy, że wszystkie opony są równe (na przykład na dokładnie tych samych oponach), czy doświadczony kierowca na ninja 400 może pokonywać zakręty z tą samą PRĘDKOŚCIĄ co kierowca na mocniejszym motocyklu? Innymi słowy, pomijając zmienne takie jak opony, nawierzchnia toru, prześwit itp., czy jest coś, co powstrzymuje motocykl, taki jak ninja 400, przed pokonywaniem zakrętów tak szybko, jak powiedzmy R1 na identycznych oponach? Skupiam się głównie na prędkości w zakręcie, a nie na zdolności hamowania przed zakrętem, ani na mocy wychodzącej z zakrętu, ale na bezwzględnej prędkości w środku zakrętu. Jeśli dwóch identycznie wykwalifikowanych kierowców czułoby się komfortowo w konkretnym zakręcie (gładki tor itp.), czy R1 i ninja 400 pokonywałyby ten zakręt z tą samą maksymalną prędkością? Myślę, że podobne pytanie brzmiałoby: czy zawodnicy Moto3 pokonują zakręty z takimi samymi prędkościami jak zawodnicy MotoGP? Jeśli nie, to dlaczego nie? Jestem po prostu ciekaw, ponieważ moje dziecko już wykazuje się sporymi umiejętnościami w jeździe i wkrótce będzie ze mną robić kilka dni na torze, ale chciałem wiedzieć, czy mógłby jeździć całkiem sprawnie na standardowej ninja 500 z dobrymi oponami ulicznymi/torowymi i dotrzymywać kroku wszystkim innym chłopakom w grupie początkującej? (oczywiście z wyjątkiem prostych)
Drugie pytanie brzmi: jeśli zabierzemy na tor standardową ninja 500 z nowym zestawem opon pilot power 2CT, czy możemy czuć się wystarczająco pewnie, aby pokonywać zakręty z maksymalną prędkością pokonywania zakrętów przez motocykl na tych oponach? Innymi słowy, nie czujemy potrzeby robienia rozgrzanych slicków, ale czy w przypadku motocykla takiego jak standardowa ninja 500, rozgrzane slicki byłyby w ogóle konieczne lub przydatne? I wiemy, że rozgrzanie ich na 1 okrążeniu jest kluczowe w dzień, który powiedzmy jest trochę chłodniejszy/bardziej pochmurny, ale co z typowym dniem, takim jak 70° i przeważnie słonecznym? A jak to wygląda w dzień, który ma 90° i jest w pełni słoneczny? Czy cieplejszy dzień obniżyłby osiągi tych opon, czy też nie byłby czynnikiem?
Dzięki za wgląd.
Przez lata zrobiłem coś w rodzaju 8 dni na torze, ale tylko w grupie początkującej i na wszystkich rodzajach motocykli. Mój ostatni dzień na torze był na mojej poprzedniej ninja 400, wszystko w standardzie i absolutnie to uwielbiałem, pierwszy raz zabrałem na tor znacznie mniejszy motocykl i podobało mi się to o wiele bardziej niż o wiele szybsze motocykle, którymi jeździłem, czułem się niesamowicie pewnie i bardzo mi się to podobało, naprawdę otworzyło mi oczy na mniejsze motocykle. Ale po prostu ciekawy, powiedzmy, że wszystkie opony są równe (na przykład na dokładnie tych samych oponach), czy doświadczony kierowca na ninja 400 może pokonywać zakręty z tą samą PRĘDKOŚCIĄ co kierowca na mocniejszym motocyklu? Innymi słowy, pomijając zmienne takie jak opony, nawierzchnia toru, prześwit itp., czy jest coś, co powstrzymuje motocykl, taki jak ninja 400, przed pokonywaniem zakrętów tak szybko, jak powiedzmy R1 na identycznych oponach? Skupiam się głównie na prędkości w zakręcie, a nie na zdolności hamowania przed zakrętem, ani na mocy wychodzącej z zakrętu, ale na bezwzględnej prędkości w środku zakrętu. Jeśli dwóch identycznie wykwalifikowanych kierowców czułoby się komfortowo w konkretnym zakręcie (gładki tor itp.), czy R1 i ninja 400 pokonywałyby ten zakręt z tą samą maksymalną prędkością? Myślę, że podobne pytanie brzmiałoby: czy zawodnicy Moto3 pokonują zakręty z takimi samymi prędkościami jak zawodnicy MotoGP? Jeśli nie, to dlaczego nie? Jestem po prostu ciekaw, ponieważ moje dziecko już wykazuje się sporymi umiejętnościami w jeździe i wkrótce będzie ze mną robić kilka dni na torze, ale chciałem wiedzieć, czy mógłby jeździć całkiem sprawnie na standardowej ninja 500 z dobrymi oponami ulicznymi/torowymi i dotrzymywać kroku wszystkim innym chłopakom w grupie początkującej? (oczywiście z wyjątkiem prostych)
Drugie pytanie brzmi: jeśli zabierzemy na tor standardową ninja 500 z nowym zestawem opon pilot power 2CT, czy możemy czuć się wystarczająco pewnie, aby pokonywać zakręty z maksymalną prędkością pokonywania zakrętów przez motocykl na tych oponach? Innymi słowy, nie czujemy potrzeby robienia rozgrzanych slicków, ale czy w przypadku motocykla takiego jak standardowa ninja 500, rozgrzane slicki byłyby w ogóle konieczne lub przydatne? I wiemy, że rozgrzanie ich na 1 okrążeniu jest kluczowe w dzień, który powiedzmy jest trochę chłodniejszy/bardziej pochmurny, ale co z typowym dniem, takim jak 70° i przeważnie słonecznym? A jak to wygląda w dzień, który ma 90° i jest w pełni słoneczny? Czy cieplejszy dzień obniżyłby osiągi tych opon, czy też nie byłby czynnikiem?
Dzięki za wgląd.