Ninja 400 Riders Forum banner
21 - 40 of 336 Posts
... Alle interessante info, en met de speermounts kunnen we 5 en 10 mm omhoog, natuurlijk de swingarmhoek veranderen
Dit is de beste info die ik heb gezien over de juiste swingarmhoek. Ga naar de 1u22min markering. Ik heb dit gebruikt om mijn SV in te stellen.


Het lijkt erop dat het 11- of hoger moet zijn, voor zover ik kan zien, dus 2011 - 2019 achterschokdemper
Ik heb een 2010 GSXR600 schokdemper in mijn oude GSXR400 racefiets geplaatst en hij had ogen aan beide uiteinden. Was vrijwel een directe wissel, niet zo verrassend omdat het allebei Gixxers waren.
Hier is een foto van een te koop hier in NZ:
https://www.trademe.co.nz/motors/motorbikes/parts-for-sale/suspension/listing-2176944645.htm
 
Discussion starter · #22 · (Edited)
Helaas heb ik het nooit op het circuit gehaald. Voelde pijn op weg naar het circuit die ochtend. Linkerzijde rug. Ureters spasmen van een niersteen. Ik heb nog steeds een steen van 2 mm en 12 mm in mijn linker nier. Nou, ik denk dat de 2 mm besloot om in de urineleider te vallen. Gestopt in Walgreens in Millville voor Ibuprofen. 800 mg naar beneden geslikt en de pijn nam toe. Naar Lightning gegaan en met John van N2 gesproken en hem mijn situatie verteld. Hij was geweldig en bood krediet aan. Twee keer overgegeven voordat ik thuiskwam. Naar de EHBO gegaan en de steen gepasseerd. Ik sta onder de zorg van een uroloog. Eerder dit jaar een ureteroscopie gehad voor een andere grote steen. Ik heb meerdere keren lithotripsie gehad. Dus nu moet ik wachten tot 07.14 T-Bolt om de motor op het circuit te krijgen.

Met een koude GSX-R schokbreker afgelopen zaterdag kwam ik uit op 20 mm doorzakking geladen met mezelf en geen circuituitrusting (leer, helm etc...). Ik weeg ongeveer 185. Geen aanpassingen gedaan aan de voorspanning. Comp & Rebound ingesteld in midden aanpassingen. De GSX-R '11+ schokbreker is iets korter oog-oog dan de OEM N4 schokbreker. SPEARS rijhoogteverstellers helpen het verschil te compenseren. Maar ik ben GEEN ophangingsgoeroe.

Ook heb ik de FRANDO radiale MC op mijn motor. Ik heb een Brembo MC op mijn GSX-R. Ik weet dat veel mensen zullen roepen dat FRANDO Brembo heeft gekopieerd, maar ze zien er niet identiek uit. FRANDO kreeg een positieve recensie in het Britse FASTBIKES magazine. De broer van een redacteur reed met zijn 675 en gaf een duim omhoog. De FRANDO radiale MC was ongeveer $ 159 verzonden naar mij in PA. FRANDO is in Taiwan, niet in China. Ik heb ook de FRANDO radiale remklauwadapter, maar nog niet op de motor. Werkt met radiale remklauwen met een boutafstand van 100 mm. Een andere optie dan de SPEARS Brembo NON-Radial optie. Brembo 40mm remklauwen zijn niet goedkoop, zelfs niet gebruikt op eBay. Brembo radiale remklauwen zijn goedkoper en talrijker. SVRacing zou met een adapter voor de Tokico/Nissin remklauwen moeten komen. Ik denk dat als je racet, deze opties misschien niet smakelijk/legaal zijn.

Ik heb op eBay een andere sleutelloze tankdopoptie gevonden die ik veel beter vind dan de eerste die ik kocht. Het had steunboutkanalen/torens naar de benzinetank en was ongeveer $ 35.

Ik heb de MotoRicambiXP bodywork op de motor. Ik zou dit merk NIET aanbevelen. Buikkuip was een nachtmerrie. Ik kan alleen maar fabricageverschillen vermoeden. Uppers gingen geweldig. Geen problemen. Buikkuip moest ik slachten. Lijkt erop dat de linkerkant midden kort is. Gianluca was niet sympathiek. Zelfs op YouTube gepost zodat hij de problemen kon zien. Geen vreugde. Ik heb een HINDLE volledig uitlaatsysteem, dus dat is niet het probleem. Blijf bij AB.

Mijn N4:
Dunlop Q3+
FRANDO 15mm radiale mc
Remleiding
K-Tech veren 80/85 (op aanbeveling van K-Tech)
Chinese voorspanningsverstellers (spacers gesneden voor beide aanpassingen & veren)
WC clip-ons
WC sleutelloze ontsteking
TYGA stuurstops
TYGA vooras schuivers
WC frame sliders (race-cut)
R6 gasklepbuis
SPEARS koppelingsretourveer
KAWASAKI gegarandeerde NIEUWE koppeling
MacGyver kickstand bypass (afgesneden)
Chinese sleutelloze tankdop
Hindle volledig uitlaatsysteem (geen re-map per WC-vertegenwoordiger)
TYGA uitlaatbeugel
Vortex rear-sets
SPEARS rijhoogteversteller
'11+ GSX-R 600/750 OEM schokbreker
MotoRicambiXP bodywork (bijna alles)

Wachten om te installeren:
SPEARS koppelingsbits & bobs
FRANDO radiale remklauwadapter
 
Helaas heb ik het nooit op het circuit gehaald. Voelde pijn op mijn rit naar het circuit die ochtend. Linkerkant rug. Urineleiderspasmen door een niersteen. Ik heb nog steeds een steen van 2 mm en 12 mm in mijn linkernier. Nou, ik denk dat de 2 mm besloot om in de urineleider te vallen. Gestopt in Walgreens in Millville voor Ibuprofen. 800 mg naar beneden geslokt en de pijn nam toe. Naar Lightning gegaan en met John van N2 gesproken en hem mijn situatie verteld. Hij was geweldig en bood krediet aan. Twee keer overgegeven voordat ik thuiskwam. Naar de EHBO gegaan en de steen gepasseerd. Ik ben onder de zorg van een uroloog. Eerder dit jaar een ureteroscopie gehad voor een andere grote steen. Ik heb meerdere keren lithotripsie gehad. Dus nu moet ik wachten tot 07.14 T-Bolt om de motor op het circuit te krijgen.


Met een koude GSX-R schokbreker afgelopen zaterdag kwam ik uit op 20 mm doorzakking, beladen met mezelf en geen circuituitrusting (leer, helm etc...). Ik weeg ongeveer 185. Geen aanpassingen gedaan aan de voorspanning. Compressie & rebound ingesteld in middenaanpassingen. De GSX-R '11+ schokbreker is iets korter oog-oog dan de OEM N4 schokbreker. SPEARS rijhoogteverstellers helpen het verschil te compenseren. Maar ik ben GEEN ophangingsgoeroe.


Ook heb ik de FRANDO radiale MC op mijn motor. Ik heb een Brembo MC op mijn GSX-R. Ik weet dat veel mensen zullen roepen dat FRANDO Brembo heeft gekopieerd, maar ze zien er niet identiek uit. FRANDO kreeg een positieve recensie in het Britse FASTBIKES magazine. De broer van een redacteur racete met een 675 en gaf het een duim omhoog. De FRANDO radiale MC was ongeveer $ 159 verzonden naar mij in PA. FRANDO is in Taiwan, niet in China. Ik heb ook de FRANDO radiale remklauwadapter, maar nog niet op de motor. Werkt met radiale remklauwen met een boutafstand van 100 mm. Een andere optie dan de SPEARS Brembo NON-Radial optie. Brembo 40 mm remklauwen zijn niet goedkoop, zelfs niet gebruikt op eBay. Brembo radiale remklauwen zijn goedkoper en talrijker. SVRacing zou met een adapter voor de Tokico/Nissin remklauwen moeten komen. Ik denk dat als je racet, deze opties misschien niet smakelijk/legaal zijn.


Ik heb een andere sleutelloze tankdopoptie gevonden op eBay die ik veel beter vind dan de eerste die ik kocht. Het had steunboutkanalen/torens naar de benzinetank en was ongeveer $ 35.


Ik heb de MotoRicambiXP bodywork op de motor. Ik zou dit merk NIET aanbevelen. Buikkuip was een nachtmerrie. Ik kan alleen maar fabricageverschillen vermoeden. De bovenkanten gingen geweldig. Geen problemen. Buikkuip moest ik slachten. Het lijkt erop dat de linkerkant midden te kort is. Gianluca was niet sympathiek. Zelfs gepost op YouTube zodat hij problemen kon zien. Geen vreugde. Ik heb een HINDLE volledig uitlaatsysteem, dus dat is het probleem niet. Blijf bij AB.

Mijn N4:
Dunlop Q3+
FRANDO 15mm radiale mc
Remleidingen
K-Tech veren 80/85 (op aanbeveling van K-Tech)
Chinese voorspanningsverstellers (spacers gesneden voor zowel verstelling als veren)
WC clip-ons
WC sleutelloze ontsteking
TYGA stuuruiteinden
TYGA vooras schuivers
WC frame schuivers (race-cut)
R6 gasklepbuis
SPEARS koppelingsretourveer
KAWASAKI gegarandeerde NIEUWE koppeling
MacGyver kickstand bypass (afgesneden)
Chinese sleutelloze tankdop
Hindle volledig uitlaatsysteem (geen re-map per WC-vertegenwoordiger)
TYGA uitlaatbeugel
Vortex achtersets
SPEARS rijhoogteversteller
'11+ GSX-R 600/750 OEM schokbreker
MotoRicambiXP bodywork (bijna alles)

Wachten om te installeren:
SPREARS koppelingsbits & bobs
FRANDO radiale remklauwadapter
Sorry over de nierstenen, dat is balen!!
Ook balen over de bodywork.

Klinkt als een behoorlijk goede setup die je hebt...soms moet iemand de voorloper zijn van de goedkope spullen om erachter te komen wat werkt en wat niet.

Ik doe dat soms zelf graag, zodat anderen er baat bij kunnen hebben.

Ik vind de Frando remklauwbevestiging leuk....misschien ga ik dat eens bekijken.....dacht erover om nog een R6 brembo master voorop te zetten, aangezien ik zulke geweldige resultaten had op mijn SV met een, stalen leidingen en een radiale remklauw......weet niet zeker of ik de 400 in een andere bochtenverscheurende, circuitwapen wil veranderen...of dat ik misschien gewoon wil wachten om te zien wat er gebeurt en wat de Aprilia RS 660 wordt...
 
Dit is de beste info die ik heb gezien over de juiste swingarmhoek. Ga naar de 1u22min markering. Ik heb dit gebruikt om mijn SV in te stellen.
https://www.youtube.com/watch?v=f3xdM8E_q-I
Deze video is geweldig omdat het ook de discussie aangaat over het verlagen van een motor en hoe de meeste mensen zeggen dat het helemaal niets doet, of ik kon helemaal geen verschil merken, het voelde beter.
Ik hou ook van de geweldige jaren 80 mecha anime cartoon muziek aan het begin.

Ik snap het, als je te klein bent, moet je iets doen, in plaats van niets... vooral als het je enige optie is om überhaupt te rijden... maar ja, het verandert, en aangezien slechts fracties van een graad het verschil kunnen maken, kan het een groot, groot verschil maken.... nu voor degenen onder ons die langzaam zijn.... we blijven nog steeds langzaam :grin:

Dus wat is langzaam zijn, versus langzamer zijn, als je al de langzaamste man bent die er is, lol.... gewoon plezier hebben.
 
Deze video is geweldig omdat het ook de discussie aangaat over het verlagen van een motor en hoe de meeste mensen zeggen dat het helemaal niets doet, of ik kon geen verschil merken, het voelde beter.
Nadat ik de metingen had gedaan, bleek mijn swingarmhoek te groot te zijn. Dit kan het probleem zijn met aftermarket schokdempers die in lengte verstelbaar zijn, de vorige eigenaar was een beetje overdreven en had hem te veel verlengd. 14 mm langer dan de OEM-schokdemper.
Bovendien had ik geëxperimenteerd met kortere dog bones, wat alleen maar bijdroeg aan het probleem.
Door de schokdemperlengte met 4 mm te verminderen, kwam ik uit op 12,7 graden.
Ik moet echter de achterkant van mijn buikscherm een beetje omhoog brengen, want ik heb wat slijtage bij volle helling. :biggrin:

Wat betreft 'langzame' rijders: Een oude man in de pits vertelde me dit afgelopen zomer toen ik achteraan het peloton in de Nationals worstelde.
'De langzaamste rijder op de baan is nog steeds sneller dan de meest vocale toeschouwer.' :grin:
 
Nadat ik de metingen had gedaan, bleek mijn achterbrug hoek te groot te zijn. Dit kan het probleem zijn met aftermarket schokdempers die in lengte verstelbaar zijn, de vorige eigenaar was een beetje overboord gegaan en had hem te veel verlengd. 14 mm langer dan de OEM schokdemper.
Plus ik had geëxperimenteerd met kortere dog bones die alleen maar bijdroegen aan het probleem.
Door de schokdemperlengte met 4 mm te verminderen, kwam ik uit op 12,7 graden.
Ik moet de achterkant van mijn buikscherm wel iets omhoog brengen, want ik heb wat slijtage bij volledige helling. :biggrin:

Betreffende 'langzame' rijders: Een oude man in de pits vertelde me dit afgelopen zomer toen ik achteraan het peloton in de Nationals worstelde.
'De langzaamste rijder op de baan is nog steeds sneller dan de meest vocale toeschouwer.' :grin:
Erg interessant. Standaard, volgens Spears, is 9,5 en met hun verstelbare platen kun je tot 11,3 komen...hoe in hemelsnaam zou je die hoogte kunnen bereiken, verstelbare schokdemper + rijhoogteverstellers...man, hoe ver stonden de vorken naar beneden in de tripe om een ​​gekke 500cc GP motorfiets bokkende bronco rake te corrigeren???!?!?!
 
Ik heb de standaard schokdemper vervangen door een huidige Gen GSX-R 600/750 schokdemper. Was eigenlijk een stuk makkelijker dan ik dacht. Heb de motor op de frame standaard gezet. Eerst wat metingen gedaan. Achterwiel eraf gehaald. De slagschroevendraaier gepakt en de standaard schokdemper verwijderd. Zowel de standaard als de GSXR schokdemper gebruiken M10 bouten boven en onder en ik heb de standaard bouten gebruikt. Eén bout is langer dan de andere, dus markeer ze. De nieuwe GSXR schokdemper gemonteerd. Bovenste bevestiging zit perfect. GEEN gedoe. Onderste bevestiging heeft slechts 2 M10 ringen nodig om wat speling op te vangen. De GSXR schokdemper is smaller op de onderste bevestiging dan de standaard schokdemper. Ziet eruit als voldoende ruimte. GSXR veer is breder maar lijkt alles te overleven+. Eerste indruk verlaagde de achterkant met 5/8 ". Zal het twee keer controleren. Ik heb de SPEARS rijhoogte platen gekocht, dus die gaan erop als ik erachter ben hoeveel ik echt verloren heb (5/8"?). Of verstelbare dogbones maken van rozen gewrichten en draadstang. Of Soupy's maakt verstelbare rijhoogte dogbones.
Ik geloof dat in mijn originele post stond dat met de GSX-R schokdemper in de N4 de motor ongeveer 3/8" lager zat, maar ik kan me vergissen. Weet niet hoeveel mm.
Oké, ik heb een 11-17 GSXR 6/750 achterschokdemper gekocht, van oog tot oog gemeten met een meetlint en omgerekend naar mm.
Ik kwam uit op 311,15 mm bij omrekening naar millimeters.

Dus dat gezegd hebbende, en standaard op 320 mm:

5/8" = 15,875 mm
3/8" = 9,525 mm

Korter met 3/8" is onze winnaar, want dat brengt ons op 320,675, 5/8 zou te veel zijn.....

Dus met de Spears en 10 mm verhogen, komen we op 321,15 en zouden we van de standaard 9,5 swingarm hoek naar ongeveer 9,7/9,8 swingarm hoek kunnen gaan.

Als de afstellers ons maar weer 5 mm zouden geven voor +5, +10 en +15 mm, geef een 3e afstelling met standaard schokdemper lengte van 12,3 meer in die perfecte sweet spot met een verstelbare schokdemper zoals de OHLIN's.
Dan zouden we met de GSXR schokdemper die swingarm hoek van meer dan 10,7 kunnen krijgen.
Dus ik denk dat elk beetje helpt, en we zouden de voorkant wat moeten kunnen laten zakken om de achterkant te helpen....

Als ik de standaard schokdemper van oog tot oog kan meten en het verschil kan bevestigen, dan kan ik 100% zeker zijn.
 
Discussion starter · #29 · (Edited)
Denk je dat de GSXR-schokdemper een haalbare economische optie is met de rijhoogte-onderdelen van SPEARS? Ik zou volgende week zondag 14-07 in Thunderbolt moeten zijn. Ik denk dat ik nu iets hoger ben dan origineel, met behulp van de lagere rijhoogte-optie. Klopt dat met wat je ziet?
 
...Dan zouden we met de GSXR-schokbreker die swingarmhoek van meer dan 10,7 graden kunnen krijgen.
Dus ik denk dat elk beetje helpt, en we zouden de voorkant wat moeten kunnen laten zakken om de achterkant te helpen....

Als ik de originele schokdemper van oog tot oog kan meten en het verschil kan bevestigen, dan weet ik het 100% zeker.
Hier kan het verwarrend worden. Het verlagen van de voorkant maakt je stuurhoek steiler en vermindert je naloop en al die goede dingen die sneller draaien helpen, MAAR het vermindert eigenlijk je swingarmhoek en verslechtert je pro squat/anti squat vergelijking. Dus het beste is om eerst de voorkant te laten zakken en dan vanaf daar de cijfers te gaan kraken om uit te werken wat je qua schokdemperlengte moet doen om je swingarmhoek te verbeteren.

P.s. Ik heb net mijn OEM-schokbreker gemeten, want hij staat op de plank stof te verzamelen. 321 mm van oog tot oog.
 
Volgens Racetech is de veersnelheid van de achterste schokdemper van de GSXR 600 10,1 kg/mm en die van de 750 10,5 kg/mm.
Showa 40 mm

Onbekend wat de 400 standaard is...........
Het werd getoond in wat officiële Kawasaki Z400 release-info waar ze het verschil in veersnelheden tussen de Z en de Ninja lieten zien. Iemand plaatste het hier, maar ik kan het verdomme niet meer vinden. Het is de enige keer dat ik het ergens heb zien staan.
Ik heb het cijfer van 8,6 kg/mm in mijn hoofd, wat wel klopt. Ik heb een K Tech-veer met een snelheid van 80 N/mm, wat overeenkomt met 8,15 kg/mm en die is wat zachter dan de standaardveer.
 
Hoe zit het met het omkeren van de bovenste beugel waar hij op vastgeschroefd zit? Een vriend deed het en ik denk dat hij zei dat het de fiets ongeveer 1 cm omhoog bracht?
Dus het lijkt erop dat als je ze omdraait, je minstens 14-15 mm extra krijgt.

Wat een hoofdpijn om die twee 10 mm bouten eruit te krijgen die aan de bovenste lipjes voor de schokdemperbevestigingen zitten; dat bevestigt de tray eraan.

Ik heb ze net verwijderd omdat ze niet veel extra nut hebben, de tray komt op de bovenkant van die platen te liggen als hij naar beneden valt, en ook de achterkant van de motorkast, plus er zitten twee bouten aan de achterkant voor de versteviging van de accubak, dus ik denk dat het wel goed moet zijn zonder hen. Het lijkt er ook op dat de Spears-kit ze ook verwijdert.

Ik heb de lipjes van de schokdemperbevestigingsplaten afgesneden en de plek waar ze gelast waren gladgestreken.
Zodra ik twee M10 ringen heb, zal ik hem monteren.
 
Ik heb de GSXR-schokdemper geïnstalleerd en de originele schokdempermontageplaten omgedraaid (na de lipjes te hebben afgesneden en schoongemaakt, gepoedercoat en geverfd).
Hij is stijf als een kampioen in vergelijking met de originele en ik kan een verschil in hoogte zien, hij lijkt hoger te zitten, zit ook hoger op de achterste Pit Bull-standaard en ik ben er vrij zeker van dat ik nu mijn ketting opnieuw moet afstellen.

Ik heb de GSXR-schokdemper gemeten met een meetlint (enigszins vuil en waarschijnlijk niet supernauwkeurig) en kwam uit op de 311,15 mm zoals aangegeven in mijn eerdere bericht.

Ik heb de originele N400-schokdemper in positie 3 op preload gemeten en kwam uit op 317,5 mm ...hmmm want ik denk dat het eigenlijk 320 oog-tot-oog is? Tenminste, afgaande op wat Ohlins zegt dat de hunne is, tenzij ze het meten in een meer uitgestelde positie?
Ook Kiwi kreeg 321 mm oog-tot-oog, dus misschien is 320 nauwkeuriger?

Dus dat is een daling van 6,35 inch, maar ik denk dat het meer een verschil van 10 mm is en dat 3/8 Scook zei...

Zelfs als het maar 6,35 mm korter is, gaf het omdraaien van de montageplaten me een verschil van 14,19 mm, van de op de motorfiets gemonteerde plaat tot plaat en vastgeschroefd, één omgedraaid, één rechts

Dus laten we zeggen 15 mm langer, dus we krijgen 7,84 of 8,74 mm lift met de GSXR-schokdemper, of dichter bij 5 mm als de N400-schokdemper 320 mm is en mijn GSXR oog-tot-oog perfect is.
Hoe dan ook, ik zie niet dat we minder dan 5 mm lift en meer dan 10 mm lift krijgen door de platen om te draaien met de GSXR-schokdemper. MagikDuck zei dat zijn vriend 1 cm kreeg, dus dat is 10 mm.

Ik heb twee M10 roestvrijstalen ringen op de onderste montage gebruikt om de speling van links naar rechts op te vangen, zoals Scook zei. Natuurlijk had ik een pakje van 5 ringen en twee waren even breed, twee andere even breed en één iets dikker dan de andere twee.

Vervolgens heb ik enkele metingen gedaan met een digitale schuifmaat die nauwkeurig is voor de toleranties.
Ik heb ook de onderste schokdemperbus gemeten waar de bout doorheen gaat op de originele N400-schokdemper en de GSXR-schokdemper.

N400 onderste schokdemperboutbus 40,43 mm breedte, diameter = 17,99 mm
GSXR onderste schokdemperboutbus 36,07 mm breedte, diameter = 17,00 mm

Het zou fijn geweest zijn als de diameter van de onderste N400-schokdemperbus dichter bij die van de GSXR had gelegen, want dan had je ze gewoon kunnen verwisselen, maar hij is bijna 1 mm groter en past niet. Ik heb het een hele tijd geprobeerd, toen heb ik gemeten en gezegd nee.

2x M10 roestvrijstalen ringen 3,75-3,80 mm dikte, of 3,82 mm met één ring 1,90-93 mm dik, totale breedte met GSXR-schokdemperbus plus twee ringen = 39,89 mm
-.54mm verschil ten opzichte van de originele, dit zou voldoende moeten zijn.
 
:grin:
Ps. Ik heb net mijn OEM-schokdemper gemeten terwijl hij op de plank stof staat te verzamelen. 321 mm van oog tot oog.
Hoe heb je dat gemeten, met een digitale schuifmaat of een meetlint? Ik heb een meetlint gebruikt omdat ik geen digitale schuifmaat heb die zo lang is, ik zou een 350 mm of 325 mm (zou niet lang genoeg zijn voor de SV-schokdempers) nodig hebben om lang genoeg te zijn voor schokdempers.
 
:grin:

Hoe heb je dat gemeten met een digitale schuifmaat of een meetlint? Ik heb een meetlint gebruikt omdat ik geen digitale schuifmaat heb die zo lang is, ik zou een 350 mm of 325 mm nodig hebben (zou echter niet lang genoeg zijn voor de SV-schokdempers).
Allereerst zet ik mijn leesbril op, wat het leven tegenwoordig een stuk nauwkeuriger maakt!
Ik gebruik meestal stalen linialen omdat ik ze nauwkeuriger vind dan meetlinten. Ik heb een goede kwaliteit van 600 mm lang. Ik heb twee bouten door de ogen gestoken om de hartafstanden over te brengen naar een plek waar ik de liniaal overheen kon leggen.
Ik ben net naar buiten gegaan en heb het proces nauwkeuriger herhaald met twee 10 mm spiraalboren, omdat die beter passen. Ik kreeg 320 mm.

Welke positie de veervoorspanner heeft, maakt geen verschil voor de onbelaste lengte van de schokdemper, maar verandert alleen de hoeveelheid compressie op de veer. Het verandert echter wel de rijhoogte, omdat de weerstand van de schokdempers tegen het gewicht van de motorfiets (bike sag) verandert met elke positie.

15 mm langer dan de standaard schokdemperlengte is veel. Ik reed 14 mm op de SV, maar heb het nu teruggebracht tot 10 mm, omdat de swingarmhoek te steil was. Je kunt merken dat hij te snel naar binnen wil draaien en de voorkant wil inklappen.
 
Allereerst zet ik mijn leesbril op, waardoor het leven tegenwoordig een stuk nauwkeuriger is! Ik heb de neiging om stalen linialen te gebruiken omdat ik ze nauwkeuriger vind dan meetlinten. Ik heb een goede kwaliteit van 600 mm lang. Ik heb twee bouten door de ogen gestoken om de hartafstanden over te brengen naar een plek waar ik de liniaal over kon leggen. Ik ben net naar buiten gegaan en heb het proces nauwkeuriger herhaald met twee 10 mm spiraalboren, omdat deze beter glijden. Ik kreeg 320 mm. Welke positie de preload-afsteller heeft, maakt geen verschil voor de onbelaste lengte van de schokdemper, maar verandert alleen de hoeveelheid compressie op de veer. Het verandert echter wel de rijhoogte, omdat de weerstand van de schokdempers tegen het opnemen van het gewicht van de motorfiets (motorfiets-sag) verandert met elke positie. 15 mm langer dan de standaard schokdemperlengte is veel. Ik reed 14 mm op de SV, maar heb het nu teruggebracht tot 10 mm, omdat de hoek van de swingarm te steil was. Je kunt merken dat hij te snel naar binnen wil draaien en de voorkant wil instoppen.
Lol, deal, bedankt! Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan met twee bouten, maar dan met een meetlint. Ik dacht ook dat de preload niets met de lengte te maken had, maar ik zocht naar een reden waarom mijn metingen 3 mm afweken op de N400 en misschien 1 mm op de GSX-R-schokdemper. De GSX-R-schokdemper heb ik langer gemeten en opnieuw gemeten, en ik heb het gevoel dat ik hem aan het eind van de dag nog eens 1 mm of 2 in lengte heb gegeven door mijn meetlint uit te rekken. en......Klopt, maar met de GSX-R-schokdemper minstens 5 mm korter of meer, brengt het hem op 10 mm of minder rijhoogte achter. Dus als ik 3 mm te kort ben, is de GSX-R-schokdemper waarschijnlijk 310 mm of 315 mm lang. Waar de N400 320 mm is Dude, ik heb de schokdemper eraf gehaald, nadat ik terug ben gegaan en zijn eBay-bericht heb gelezen, staat er dat hij 13" oog tot oog is, maar ik weet niet zeker waar hij die metingen vandaan heeft!??! Dat klopt absoluut niet. Houd er ook rekening mee dat de GSX-R-schokdemper een verstelbare schacht aan het uiteinde heeft, een klauwstijlbevestiging die op het bovenste schokdemperoog wordt gemonteerd, die vervolgens op de GSX-R wordt gemonteerd met een schroefdraadlengte en moer/ring, zodat je de rijhoogte kunt aanpassen. Laten we de cijfers eens bekijken: Als hij 5 mm korter is, kijken we naar 9-10 mm verhoogd. Als hij 10 mm korter is, kijken we naar 4-5 mm verhoogd. Als hij 10 mm langer is op 330 mm, zitten we op 24-25 mm hoogte......en dat is veel te veel. Maar ik denk dat dit allemaal verkeerd is. Ohlins zegt 2011-2019 achterschokdemper voor 600 en 750, Hypersport TTX GP Schokdemper is Lengte 319 (+2/-4) mm -4 is 315 mm, wat denk ik hun bereik van aanpassing is 315-321 mm Ik heb dit gevonden: https://www.yss.co.th/downloads/YSS_ROAD_MOTORCYCLE.pdf Dit toont de GSX-R 750 11-17 achterschokdemperhoogte 310 mm-320 mm, dit moet hun bereik van aanpassing zijn. Ik zou niet zien dat dit bedrijf, YSS suspension, dat vering maakt voor racefietsen, minder dan de standaard rijhoogte achter gebruikt. Het lijkt erop dat het allemaal wegracetoepassingen zijn waarvoor ze schokdempers maken en geen dragraces, wat het achterste zou vereisen of zou kunnen laten zakken, of het zou kunnen verlagen. Ik noem deze metingen voorlopig, tenzij iemand anders kan argumenteren, met geldige exacte metingen anders??? 11-18 GSX-R achterschokdemper = 310 mm 18-19 Ninja 400 achterschokdemper = 320 mm Het omdraaien van de bovenste schokdempermontageplaten = +15 mm 11-18 GSX-R achterschokdemper plus het omdraaien van de bovenste schokdempermontageplaten +5 mm rijhoogte. Met de bovenste schokdempermontageplaten omgedraaid, heb ik beide schokdempers gemonteerd en de bouten aangedraaid, de achterkant 5 keer op en neer bewogen en laten bezinken en metingen verricht. Ik meet het midden van de asbout tot een vast punt op mijn spatbordverwijderaar, eigenlijk de openingen voor de standaard richtingaanwijzers, zodat ik het uiteinde van het meetlint op en in die openingen kon laten rusten. Toen hield ik het meetlint vast om het gewicht van het meetlint te verlichten, maar alleen genoeg om de meting niet te beïnvloeden. Hier zijn mijn cijfers: N400-standaardschokdemper: 22 13/16" - 579,437 mm GSX-R-schokdemper: 22 7/16 " - 569,9125 Dus bijna precies een verschil van 10 mm, wat overeenkomt met andere metingen en mijn oorspronkelijke metingen van 310 mm op de GSX-R-schokdemper (ik had 311,5 maar factor + - 1 mm) en de N400-schokdemper op 320 mm. We verloren dus 10 mm aan schokdemperhoogte, en als omgedraaid versus niet omgedraaid 15 mm verschil is, zijn we 5 mm omhoog aan de achterkant. Hoewel 10 misschien beter is, is 5 mm beter dan minder. We zitten dus minimaal 5 mm omhoog, maar niet meer dan 10 mm hoger als een van de metingen afwijkt van het verschil in omgedraaid en niet omgedraaid, maar ik heb die wel aan elkaar geschroefd en gemeten met een digitale schuifmaat.
 
Discussion starter · #40 · (Edited)
Klinkt goed voor mij. Wat voor sag-nummers zie je? Ik weeg ongeveer 185 zonder uitrusting (leer, helm etc...) en zag precies 20 mm beladen met een koude schok en rebound & comp in het midden. Ik heb de preload helemaal niet aangeraakt. Ik geloof dat we zelf veren kunnen wisselen. We moeten alleen die veerspanner dingen op eBay kopen. Met de achterkant 5 mm omhoog misschien? om de buizen in de triples te verlagen om de voorkant omhoog te brengen? Mijn GSX-R is aan beide uiteinden verhoogd met vorkverlengers & een Penske schokdemper. Ik ben het met je eens dat de achterkant veel steviger en hoger aanvoelt. Misschien niet zoveel sag in vergelijking met OEM? ?Heb je gezegd dat de OEM GSX-R schokdemper in hoogte verstelbaar is? Mijn enige zorg is nu dat zelfs met de K-Tech veren 80/85 in de vorken de voorkant nog steeds betere internals/carts nodig heeft om met de stevigere schokdemper om te gaan. Ik ben nog niet klaar om $1k uit te geven voor Ohlins of K-Tech etc.... carts. Ik zou waarschijnlijk met Matt Patton praten. Mijn carts in mijn GSX-R zijn standaard en zijn prima voor mijn niveau (gevorderd) op het circuit. Hij gebruikt GSX-R carts in zijn retrofits.

We moeten deze schokdemper gewoon voor een ophangingsman krijgen om te zien of de OEM veren etc... niet compatibel zijn.

Ik zal waarschijnlijk over een week of zo in Pocono zijn en dan hopelijk het volgende weekend NJMP. Pocono zal waarschijnlijk GEEN ophangingsman hebben, maar NJMP zou er wel een moeten hebben, maar hij runt de show (Mark-Markbilt). Ik heb nu mijn koppeling eruit en ik heb de oliekeerring van de schakelas vervangen. Barnett veren & de SPEARS bits n' bobs gaan erin. Die shift adj kit trekt DIE schakelas speling ECHT strak.
 
21 - 40 of 336 Posts