Nou, ik heb eindelijk de schokdemperwissel gedaan. Ik ben al een maand en meer aan het vechten tegen nierstenen. Ughh… Ik heb de standaard schokdemper vervangen door een huidige Gen GSX-R 600/750 schokdemper. Was eigenlijk een stuk makkelijker dan ik dacht. Heb de motor op de frame standaard gezet. Eerst wat metingen gedaan. Achterwiel eraf gehaald. De slagschroevendraaier gepakt en de standaard schokdemper verwijderd. Zowel de standaard als de GSXR schokdemper gebruiken M10 bouten boven en onder en ik heb de standaard bouten gebruikt. Eén bout is langer dan de andere, dus markeer ze. De nieuwe GSXR schokdemper gemonteerd. Bovenste bevestiging zit perfect. GEEN geklooi. Onderste bevestiging heeft slechts 2 M10 ringen nodig om wat speling op te vangen. De GSXR schokdemper is smaller aan de onderste bevestiging dan de standaard schokdemper. Ziet eruit als voldoende speling. GSXR veer is breder maar lijkt alles te overleven+. Eerste indruk verlaagde de achterkant met 5/8". Zal het twee keer controleren. Ik heb de SPEARS rijhoogteplaten gekocht, dus die gaan erop als ik erachter ben hoeveel ik echt verloren heb (5/8"?). Of verstelbare dogbones maken van kogelgewrichten en draadstang. Of Soupy's maakt verstelbare rijhoogte dogbones. Er is meestal een man die de vering kan afstellen op racedagen voor ca$. Ik hoop dat met mijn 215 lbs. plus met alle uitrusting (leer etc...) de veer niet te hard is. Voorspanning op zachtst.
Ik heb de vork voorspanning afstellers. Ik schat dat ik minstens 215 lbs ben met leer etc... aan. Moet vorkveren halen.
?Welke veren raden jullie allemaal aan?
Ik heb de vork voorspanning afstellers. Ik schat dat ik minstens 215 lbs ben met leer etc... aan. Moet vorkveren halen.
?Welke veren raden jullie allemaal aan?