Ninja 400 Riders Forum banner
321 - 336 of 336 Posts
@Pmack ma rację, mam amortyzator 750 z 2017 roku. Tylko 3 pierścienie pokazują się dla napięcia wstępnego, kompresja (jak stwierdził) jest prawie całkowicie wyłączona, a odbicie jest prawie całkowicie zamknięte (i nadal ma szybkie zużycie odbicia).

Główną różnicą między standardem a GSXR był komfort. Standardowy 400 miał straszne charakterystyki odbicia + szybką kompresję, a współczynnik sprężystości był dla mnie zbyt sztywny. Ale o ile pamiętam, nie ograniczało to agresywnej jazdy dla moich umiejętności. Ponieważ było tak sztywne, nie było tak źle dla sportowej jazdy.
 
Przez dużą część tego wątku ludzie mówią, że dostali konkretny amortyzator 600/750 z danego roku, tak jakby oba motocykle miały ten sam amortyzator.
Kto wie, jaki amortyzator naprawdę dostali.
Między tymi dwoma motocyklami jest mnóstwo różnych współczynników sprężystości i numerów części.
Widząc sporo rzeczy na temat zamiany amortyzatorów z innych modeli w ciągu ostatnich lat, jest to bardzo powszechne zjawisko.
Jedna osoba potrafi dopasować konkretny amortyzator do swojego motocykla, a grupa nieświadomych ludzi ją kopiuje.
Oryginalny modder mógł, ale nie musiał brać pod uwagę współczynnika sprężystości, a naśladowcy mogli, ale nie musieli potrzebować tego samego współczynnika sprężystości, i mogli, ale nie musieli dostać dokładnie tego samego amortyzatora, kiedy to robili, a sprzedawca na eBayu mógł, ale nie musiał faktycznie wymienić właściwego motocykla/szczegółów, kiedy został sprzedany.
A nawet wtedy rzeczywiste współczynniki sprężystości zwykle nie są publikowane dla każdego modelu/numeru części, więc nadal polegasz na zewnętrznym źródle, takim jak RaceTech lub użytkownicy tacy jak Cornerman, aby podać dane, jakie powinny one faktycznie być.
Naprawdę mnie zdziwiło, jak wiele osób po prostu w ciemno wybrało amortyzator w tym samym kolorze co OP, podczas gdy byli super-analni w kwestii wszystkiego innego związanego z ustawieniami zawieszenia.
Mniej kompetentni ludzie po prostu myślą, że większy lub droższy motocykl ma "lepszy" amortyzator, bez względu na to, czy jego charakterystyka pasuje do tego, czego potrzebują w swoim własnym motocyklu.
Istnieje wiele punktów, w których szczegóły mogą przypadkowo ulec zmianie, nie wspominając o tym, że niektórzy ludzie nawet nie zwracają uwagi na szczegóły.

Przynajmniej tutaj wydaje się, że w ustalenie szczegółów zaangażowanych włożono sporo pracy.
Szczerze mówiąc, brzmi to tak, jakby Scook2397 nie zrobił zbyt wielu badań przed pierwotnym wypróbowaniem tego.
Jednak wydawał się wiedzieć wystarczająco dużo, aby uzyskać coś całkiem bliskiego i planował majstrować, aby uzyskać właściwe wyniki (w przeciwieństwie do nieświadomych ludzi, którzy myślą, że jest to ulepszenie, o ile pasuje).
Pierwotnie wymieniony amortyzator 600 ma w przybliżeniu ten sam współczynnik sprężystości co standardowy, więc powinien być przynajmniej rozsądny, nawet jeśli nie pasuje idealnie do twojej wagi.
Cieszę się, że kilka osób wypróbowało inne warianty i znalazło również bardziej miękką wersję dla lżejszych osób.

Jako ktoś, kto miał do czynienia z irytująco dużymi sprężynami OEM, to trochę osobista krucjata, aby znaleźć inne amortyzatory OEM, które mogą być używane jako tanie dawcy sprężyn, aby pokryć inne współczynniki/wagi.
Jeśli wydajesz 175 dolarów na sprężynę i adapter RaceTech, to naprawdę ogranicza aspekt budżetowy tej zamiany, a ponadto nadal kończysz z czymś poskładanym w porównaniu z amortyzatorem/sprężyną z rynku wtórnego wykonanym specjalnie dla twojego motocykla i wagi (co nie kosztuje dużo więcej niż to, co wydałeś, próbując sprawić, by twój zestaw Frankensteina działał).
Z drugiej strony, jeśli możesz po prostu kupić kolejny amortyzator za 25 dolarów i ukraść jego sprężynę, aby uzyskać coś, co znacznie lepiej pasuje do twojej wagi, możesz uzyskać 90% korzyści za ułamek kosztów.
 
Widząc sporo rzeczy o zamianach amortyzatorów innych modeli w różnych motocyklach na przestrzeni lat, jest to bardzo powszechne zjawisko. Jedna osoba potrafi dopasować konkretny amortyzator do swojego motocykla, a cała masa bezmyślnych ludzi ją naśladuje. Oryginalny modder mógł, ale nie musiał brać pod uwagę współczynnika sprężystości, a naśladowcy mogli, ale nie musieli potrzebować tego samego współczynnika sprężystości, i mogli, ale nie musieli dostać dokładnie tego samego amortyzatora, kiedy to robili, a sprzedawca na eBay mógł, ale nie musiał podać prawidłowego motocykla/szczegółów, kiedy został sprzedany. I nawet wtedy rzeczywiste współczynniki sprężystości zwykle nie są publikowane dla każdego modelu/numeru części, więc nadal polegasz na zewnętrznym źródle, takim jak RaceTech lub użytkownicy, tacy jak Cornerman, aby podać dane, jakie powinny być w rzeczywistości. Naprawdę zszokowało mnie, jak wiele osób po prostu w ciemno wybierało amortyzator w tym samym kolorze co OP, podczas gdy byli super-analityczni we wszystkim innym związanym z ustawieniami zawieszenia. Mniej kompetentni ludzie po prostu myślą, że większy lub droższy motocykl ma "lepszy" amortyzator, nie zwracając uwagi na to, czy jego charakterystyka pasuje do tego, czego potrzebują w swoim własnym motocyklu. Istnieje wiele punktów, w których szczegóły mogą przypadkowo ulec zmianie, nie mówiąc już o tym, że niektórzy ludzie nawet nie zwracają uwagi na szczegóły.

Przynajmniej tutaj wydaje się, że włożono sporo pracy w ustalenie szczegółów. Szczerze mówiąc, brzmi to tak, jakby Scook2397 nie przeprowadził zbyt wielu badań przed pierwotną próbą. Jednak wydawał się wiedzieć wystarczająco dużo, aby uzyskać coś całkiem bliskiego, i planował majstrować, aby uzyskać właściwe wyniki (w przeciwieństwie do bezmyślnych ludzi, którzy myślą, że o ile pasuje, to jest ulepszenie). Pierwotnie wymieniony amortyzator 600 ma w przybliżeniu ten sam współczynnik sprężystości co standardowy, więc powinien być przynajmniej rozsądny, nawet jeśli nie pasuje idealnie do twojej wagi. Cieszę się, że kilka osób wypróbowało inne warianty i znalazło bardziej miękką wersję dla lżejszych osób.

Jako ktoś, kto miał do czynienia z irytująco dużymi sprężynami OEM, to trochę osobista krucjata, aby znaleźć inne amortyzatory OEM, które mogą być używane jako tanie dawcy sprężyn do pokrycia innych współczynników/wag. Jeśli wydajesz 175 dolarów na sprężynę i adapter RaceTech, to naprawdę ogranicza aspekt budżetowy tej zamiany, a do tego nadal kończysz z czymś poskładanym w porównaniu do amortyzatora/sprężyny z rynku wtórnego, wykonanego specjalnie dla twojego motocykla i wagi (co nie kosztuje dużo więcej niż to, co wydałeś, próbując sprawić, by twój setup Frankensteina działał). Z drugiej strony, jeśli możesz po prostu kupić kolejny amortyzator za 25 dolarów i ukraść jego sprężynę, aby uzyskać coś, co znacznie lepiej pasuje do twojej wagi, możesz uzyskać 90% korzyści za ułamek kosztów.
Robimy to teraz na forach 4RR, gdzie zbadałem amortyzator ZX10R, taki sam jak 4RR fizycznie, i kupiłem sprężynę K-Tech 100kg, która pasuje do amortyzatora 10R, którego będę używał do instalacji w moim 4RR.

Teoretycznie ta zamiana powinna działać. Ale wysyłam mój kompletny zespół amortyzatora 4RR do @Pmack wraz z jego kompletnym amortyzatorem 10R, który kupił, aby został przetestowany na rzeczywistym dyno amortyzatorów, aby potwierdzić, że zamiana będzie legalna.

Te amortyzatory są najwyższej klasy i idealne dla gościa na dzień na torze lub gościa na ulicy, który nie może sobie pozwolić na konfigurację amortyzatorów za 1200 dolarów, czyli ja, i oferują konfigurację dla nas, którzy ważymy ponad 200 funtów.

Gdyby nie wszystkie te informacje o zamianie amortyzatorów GXSR, nigdy nie pomyślałbym o zasiewaniu tego samego z 4RR, mając niedrogą konfigurację dla nas umięśnionych, ultra przystojnych ogierów, którzy ważą więcej. 😂😁
 
Robimy to teraz na forach 4RR, gdzie zbadałem amortyzator ZX10R, taki sam jak 4RR fizycznie, i kupiłem sprężynę K-Tech 100kg, która pasuje do amortyzatora 10R, którego użyję do zamontowania w moim 4RR.

Teoretycznie ta zamiana powinna zadziałać.
Ale wysyłam mój kompletny zespół amortyzatora 4RR do @Pmack wraz z jego kompletnym amortyzatorem 10R, który kupił, aby został przetestowany na prawdziwym dynamometrze amortyzatorów, aby potwierdzić, że zamiana będzie legalna.

Te amortyzatory są najwyższej klasy i idealne dla gościa na torze lub gościa na ulicy, który nie może sobie pozwolić na konfigurację amortyzatorów za 1200 $, czyli ja, i oferują konfigurację dla nas, którzy ważymy ponad 200 funtów.

Gdyby nie wszystkie te informacje o wymianie amortyzatorów GXSR, nigdy bym nie pomyślał o szyciu tego samego z 4RR, mając dla nas przystępną cenowo konfigurację dla umięśnionych, ultra przystojnych facetów, którzy ważą więcej. 😂😁
Nie boję się założyć amortyzatora 10R i udowodnić to na torze w miarę moich ograniczonych możliwości.
Wiem, że przedni koniec 4RR nie będzie dla mnie działał nawet przy agresywnym tempie ulicznym na wyboistej drodze.
To powstrzyma mnie przed pójściem na rower w tym momencie.
Korki widelca na zamówienie od wiesz kogo, jedyna opcja dostępna w tej chwili.
Mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu w Jennings będę mógł potraktować widelce i ZX104RR (sprężyna ZX-10, amortyzator 4RR).
 
Nie boję się założyć amortyzatora 10R i sprawdzić go na torze najlepiej jak potrafię.
Wiem, że przedni widelec 4RR nie sprawdzi się u mnie nawet przy agresywnym tempie jazdy po wyboistej drodze.
To powstrzyma mnie przed forsowaniem motocykla w tym momencie.
Wkłady do widelca zamówione u wiesz kogo, jedyna dostępna opcja w tej chwili.
Mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu w Jennings będę mógł przetestować widelce i ZX104RR (sprężyna ZX-10, amortyzator 4RR).
Z niecierpliwością czekam na to podsumowanie w Jennings i tak, zgadzam się, że przednie widelce nie są na poziomie, na którym powinny być w tej cenie.
 
Cześć wszystkim. Przeczytałem ten wątek i być może przegapiłem to, ale... Aby utrzymać ten projekt w budżecie i przywrócić wysokość jazdy do stanu fabrycznego bez wydawania pieniędzy na wsporniki Spears, czy ktoś odwrócił i frezował górne mocowania, zasadniczo nacinając otwór montażowy? Myślę, że jeśli amortyzator GSX-R jest krótszy o 5 mm, a odwrócenie wspornika daje 15 mm zwiększonej wysokości, to w sumie uzyskamy około 10 mm, więc nacięcie / frezowanie otworu montażowego o 10 mm powinno przywrócić go do fabryki?
 
Działa lepiej z dodatkową wysokością uzyskaną z odwróconego mocowania.
Jeśli to nie problem z długością nogawki, zostawiłbym to tak.
 
  • Helpful
Reactions: misnblu
Opierając się na doświadczeniach ludzi z 500, nie wstawiałbym mocowań amortyzatorów. Nawet przejście na śrubę o mniejszej średnicy, aby dopasować mocowanie innego amortyzatora, spowodowało, że otwory montażowe na ramie się rozwierciły. Myślę, że przekonasz się, że nie możesz całkowicie zabezpieczyć go na miejscu za pomocą szczelinowego mocowania, co oznacza, że ​​w zawieszeniu wystąpią nieoczekiwane ruchy.

Teoretycznie to dobry pomysł. Ale prawdopodobnie chciałbyś zrobić coś takiego jak przyspawanie oryginalnego otworu i ponowne wywiercenie go niżej, zamiast tylko go rozcinać. Nie mam doświadczenia w tego typu rzeczach, ale może to być całkiem rozsądne dla niektórych osób, jeśli nie chcesz płacić Spears za ich wsporniki. Zachowanie oryginalnych mocowań oznacza również, że możesz zachować również uszy podtrzymujące tacę.
 
  • Helpful
Reactions: misnblu
Myślałem o tym, że się poruszy, zwłaszcza jeśli nierówność lub coś byłoby wystarczająco duże, aby odbić tył od ziemi. Przedłużenie mogłoby mieć wystarczającą bezwładność / siłę, aby pociągnąć śrubę w dół, jeśli jest szczelinowa. Myślałem, żeby to obrócić i wsunąć w górę o 10 mm, aby ciężar spoczywał na nim i utrzymywał śrubę wciśniętą w górną część mocowania.

Pomysł wsuniecia go w dół i przyspawania podkładek nie przyszedł mi do głowy. To dobry pomysł. Mam kumpla ze spawarką. I zakładki podporowe pozostają.

Z moim planem obrotu i szczeliny myślałem o zrobieniu kilku dystansów, aby dodać zakładki lub po prostu zrobić kilka wsporników samemu.

Myślę, że moim pierwszym podejściem będzie po prostu obrócenie wsporników i zrobienie kilku zakładek montażowych i zobaczenie, jak to jeździ. Stamtąd zrobię to bardziej fantazyjnie, jeśli będę musiał.
 
Więc przyszedł mój szok. 😁. Jest z '15 600. Wyglądał dobrze na zdjęciach, wydaje się być w świetnym stanie. Nie sądzę, żeby napięcie wstępne kiedykolwiek było dotykane.

Pytanie jednak... Czy powinienem usunąć dolny ogranicznik skoku, przyciąć go czy coś? Odległość od dołu korpusu amortyzatora do talerza sprężyny jest krótsza, ale naprawdę blisko amortyzatora Kawasaki, ale dostępny skok w tym przypadku wydaje się naprawdę krótki w porównaniu do fabrycznego amortyzatora z dużym ogranicznikiem skoku Suzuki. Wygląda na to, że może łatwo zabraknąć skoku? Dzięki!
 
Discussion starter · #333 ·
Widząc sporo rzeczy o wymianach amortyzatorów innych modeli w różnych motocyklach na przestrzeni lat, jest to bardzo powszechne zjawisko. Jedna osoba potrafi dopasować konkretny amortyzator do swojego motocykla, a cała masa nieświadomych ludzi ją naśladuje. Pierwotny modder mógł, ale nie musiał brać pod uwagę współczynnika sprężystości, a naśladowcy mogli, ale nie musieli potrzebować tego samego współczynnika sprężystości, i mogli, ale nie musieli dostać dokładnie tego samego amortyzatora, kiedy to robili, a sprzedawca na eBayu mógł, ale nie musiał faktycznie wymienić właściwego motocykla/szczegółów, kiedy go sprzedawał. I nawet wtedy rzeczywiste współczynniki sprężystości zwykle nie są publikowane dla każdego modelu/numeru części, więc nadal polegasz na zewnętrznym źródle, takim jak RaceTech lub użytkownicy, tacy jak Cornerman, aby podać ci dane, jakie powinny one faktycznie być. Zszokowało mnie, jak wiele osób po prostu w ciemno wybierało amortyzator, który miał ten sam kolor co OP, podczas gdy byli super-analni we wszystkim innym związanym z ustawieniami zawieszenia. Mniej kompetentni ludzie po prostu myślą, że większy lub droższy motocykl ma "lepszy" amortyzator, nie zwracając uwagi na to, czy jego charakterystyka pasuje do tego, czego potrzebują w swoim własnym motocyklu. Istnieje wiele punktów, w których szczegóły mogą przypadkowo ulec zmianie, nie wspominając o tym, że niektórzy ludzie nawet nie zwracają uwagi na szczegóły.

Przynajmniej tutaj wydaje się, że włożono sporo pracy w ustalenie szczegółów. Szczerze mówiąc, brzmi to tak, jakby Scook2397 nie zrobił zbyt wielu badań przed pierwotnym wypróbowaniem tego. Jednak wydawał się wiedzieć wystarczająco dużo, aby uzyskać coś całkiem bliskiego, i planował majstrować, aby uzyskać właściwe wyniki (w przeciwieństwie do nieświadomych ludzi, którzy myślą, że to ulepszenie, o ile pasuje). Pierwotnie wymieniony amortyzator 600 ma mniej więcej ten sam współczynnik sprężystości co standardowy, więc powinien być przynajmniej rozsądny, nawet jeśli nie pasuje idealnie do twojej wagi. Cieszę się, że kilka osób wypróbowało inne warianty i znalazło również bardziej miękką wersję dla lżejszych osób.

Jako ktoś, kto miał do czynienia z irytująco dużymi sprężynami OEM, jest to swego rodzaju osobista krucjata, aby znaleźć inne amortyzatory OEM, które mogą być używane jako tanie dawcy sprężyn, aby pokryć inne współczynniki/wagi. Jeśli wydajesz 175 dolarów na sprężynę i adapter RaceTech, to naprawdę ogranicza aspekt budżetowy tej wymiany, a do tego nadal kończysz z czymś poskładanym w porównaniu do amortyzatora/sprężyny z rynku wtórnego, wykonanego specjalnie dla twojego motocykla i wagi (co nie kosztuje dużo więcej niż to, co wydałeś, próbując sprawić, by twój Frankenstein działał). Z drugiej strony, jeśli możesz po prostu kupić kolejny amortyzator za 25 dolarów i ukraść jego sprężynę, aby uzyskać coś, co znacznie lepiej pasuje do twojej wagi, możesz uzyskać 90% korzyści za ułamek kosztów.
1985 Canadian RZ500...bought from Lee Buzalek in Newark DE and engine re-built by Rick Lance RIP (Lance Gamma)....YZF600 swinger with rebuilt CBR600 rear shock (longer braided line to clear exhausts). Unobtainable adj rear link. YZF600 front end swap. Front end swap took care of the head shake the RZ's had on close throttle with their crappy 16" front rims....and thanks to Paul Masterson (machinist)...all the STOCK OEM parts were kept and could be easily re-installed....ALOT of research went into this project....thanks to the RDRZ500 site also!
Image
 
Chcę kupić zapasowy amortyzator GSXR600. Wygląda na to, że modele od 2011 do 2024 są wymienne, czy to prawda?

Widzę amortyzatory aftermarketowe do Gixxera, które są w ten sposób reklamowane.

Numery części są nieco inne, ale wizualnie amortyzator Gix 600 z 2024 roku wygląda tak samo jak ten, który mam teraz w moim N400...
 
Przepraszam, jeśli przegapiłem to wcześniej w wątku. Mam nadzieję, że w ten weekend zainstaluję swój amortyzator gsxr. Czy ktoś przypadkiem ma pod ręką specyfikacje momentu obrotowego dla mocowań amortyzatorów itp.? Z góry dziękuję. EDYCJA. Szybkie wyszukiwanie i wygląda na to, że poniższy schemat mnie obejmuje. 25 stóp funtów dla wspornika i śrub amortyzatora.

View attachment 21211
Cześć. Sooo. Właśnie dostałem Ninję 400 z 2023 roku. Ma tylny amortyzator 6sxr600 i ustawia wysokość siedzenia motocykla na około 33+ cali. Mam 5 stóp 5 cali. Jak obniżyć wysokość siedzenia? Jakieś sugestie?

Dzięki
 
Cześć. No więc. Właśnie dostałem Ninję 400 z 2023 roku. Ma tylny amortyzator 6sxr600 i podnosi wysokość siedzenia motocykla do około 33+ cali. Mam 165 cm wzrostu. Jak obniżyć wysokość siedzenia? Jakieś sugestie?

Dzięki
Ja również mam amortyzator GSX-R w swoim. Aby wszystko ustawić dla mnie, musiałem odkręcić regulatory sprężyny do góry, prawie do góry gwintów. To spowodowało niewielkie ugięcie tylnej części motocykla bez obciążenia. W zależności od tego, co zrobiono z mocowaniami, wpływa to na wysokość tyłu. Amortyzator GSX-R jest o 5 mm krótszy niż standardowy amortyzator. Wygląda na to, że w Twoim motocyklu mocowania OEM zostały odwrócone, co jest w zasadzie standardową praktyką przy wymianie amortyzatora i przesuwa mocowanie o +15 mm, więc kończysz 10 mm wyżej niż standardowo. Spears sprzedaje wsporniki, które mają +5 mm / +10 mm, aby zastąpić wsporniki mocowania OEM. Kosztują około 80 dolarów, ale z zestawem ustawionym na +5 mm i amortyzatorem -5 mm wracasz do standardowej wysokości.

Czy Twój motocykl ma grubsze siedzenie tylne z rynku wtórnego? Standardowa wysokość siedzenia to około 31". Grubsze siedzenia dodają około cala, amortyzator GSX-R jest prawdopodobnie w pełni rozciągnięty (bez ugięcia bez obciążenia), a 10 mm wysokości z odwróconych wsporników prawdopodobnie zbliża się do 33". Sprawdziłbym nakrętki regulacji napięcia wstępnego tylnego amortyzatora i zobaczył, gdzie się znajdują, a następnie przystąpił do regulacji tylnego zawieszenia.
 
321 - 336 of 336 Posts