Ninja 400 Riders Forum banner
21 - 40 of 98 Posts
Discussion starter · #21 ·
Ja, mijn geluk Ik koop wat risers en ze passen niet, lol. Bij de 1", hoefde je de kabels helemaal niet om te leggen?
Beste meneer geen gereedschap... :wink: Ik heb net de staven gemeten en ze hebben een diameter van 22 mm (7/8" in oude eenheden), en ja, helemaal geen omlegging voor 1" risers en alles mooi en vrij.

Mijn risers:

Image

Bedankt Jim.
Met die info heb ik geprobeerd om naar dat specifieke merk van riser te zoeken en had geen succes, dus ik ging voor deze, voor het geval ik hoger moet gaan.
https://www.amazon.com/gp/product/B0068FV596/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Volgende, ik denk aan stuureindspiegels.
https://www.amazon.com/gp/product/B...F8&psc=1&linkCode=sl1&tag=tremonte0b-20&linkId=08e8c099d5258c43856b5def27566283
Ik ben niet van plan om rijstroken te splitsen, en de fabrieksspiegels zijn vrij nutteloos..

Discussion starter · #23 ·
Die riser kit lijkt me een geweldig idee. Ik had geen idee dat zoiets bestond; Ik zou graag willen weten hoe het uitpakt.

Persoonlijk ben ik minder overtuigd van stuureindspiegels. Betekent dat niet dat de stuureindgewichten verwijderd moeten worden, die er zijn om trillingen van de motor te dempen?

Veel mensen houden niet van de bestaande spiegels, maar ik vind ze niet nutteloos. Zeker, je schouders nemen een deel van het zicht in beslag (normaal, tenzij je veel bredere spiegels hebt) en ze trillen wel op hun rubberen bevestigingen, maar ik vind ze nog steeds nuttig en ze laten me het verkeer achter me volgen - ze zijn niet geweldig, maar voor mij doen ze in ieder geval hun functie. Maar... als iemand me kan vertellen hoe ik hun trillingen kan elimineren, houd ik me aanbevolen!

...Persoonlijk ben ik minder overtuigd door stuureindspiegels. Betekent dat niet het verwijderen van de stuureindgewichten die er zijn om trillingen van de motor te dempen?
Klopt, maar de spiegels werken ook als een trillingsdemper. Mijn stuureindspiegels trillen niet zoveel als de op de kuip gemonteerde spiegels.
Ik heb de OEM-spiegels niet lang gehad, maar ik denk dat ze zich herinneren dat ze een beter zicht hadden dan veel anderen die ik op eerdere motoren had.

Die riser kit ziet eruit als een geweldig idee. Ik had geen idee dat zoiets bestond; Ik zou graag willen weten hoe het uitpakt.

Persoonlijk ben ik minder overtuigd door barendspiegels. Betekent dat niet dat de bareindgewichten verwijderd moeten worden die er zijn om trillingen van de motor te dempen?

Veel mensen houden niet van de bestaande spiegels, maar ik vind ze niet nutteloos. Zeker, je schouders nemen een deel van het zicht in beslag (normaal, tenzij je veel bredere spiegels hebt) en ze trillen op hun rubberen bevestigingen, maar ik vind ze nog steeds nuttig en ze laten me het verkeer achter me volgen - ze zijn niet geweldig, maar voor mij doen ze in ieder geval hun functie. Echter... als iemand me kan vertellen hoe ik hun trillingen kan elimineren, houd ik me aanbevolen!
De riser werkte. Ze installeerden tot 1,5 inch nadat ik ze had verteld om maar 1 inch te gaan, maar ik besloot het uit te proberen. Voelt echt goed aan zonder problemen met de kabels. Leun helemaal niet meer op mijn polsen.
Het enige vervelende is dat deze specifieke risers voor ovale type stangbevestigingen zijn, niet het bloktype. Er zit dus een opening aan de buitenrand rondom de originele bevestigingen. Ik zal ze voorlopig houden en proberen een bloktype bevestiging te vinden. Leven en leren!

Wat betreft de eindspiegels, er zijn ook meerdere typen. Je kunt een klembevestigingstype krijgen dat om de buitenkant van de gewichten gaat, of die de bout vervangen en in de gewichtsbevestiging schroeven.

Attachments

Ik neem aan dat je de platte plaatstijl hebt gebruikt? Ik heb ze gevonden in een multi-hoogte kit die gaat van 1" - 1,5" in vier stappen.

Ik heb ook verhogers gevonden die 2", 3" en 4" vaste maat hebben, in het L-type. Denk je dat je in de toekomst hoger dan 1" nodig hebt?

Hoe lang ben je?
Met 5' 11" heb ik het gevoel dat ik iets meer voorover leun dan ik zou moeten.

Hoe dik zijn de sturen?

Bedankt!

Ik heb de sliders (kawa green), de LED-verlichting, het relais en de verlengde voorruit (meterafdekking) gekocht.

Ik heb ook een paar reflecterende veiligheidsharnassen van Apace Vision gekocht. Mijn motorjas is niet zo reflecterend of helder. Ik kan ze ook op het werk gebruiken.
https://www.amazon.com/gp/product/B00QIJFI86/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Hoe denken jullie over de achterspatbordverwijderaar en een sequentiële programmeerbare remlicht?
https://www.amazon.com/2018-2019-KA...3?keywords=2019+kawasaki+Z400+fender+eliminator&qid=1563234817&s=gateway&sr=8-3

https://www.amazon.com/Kawasaki-Nin...2c7-5ed0d4c85b07&pf_rd_r=6CA4GDYVWEYJ15241H8X&psc=1&refRID=6CA4GDYVWEYJ15241H8X
HĂ© man! Waar heb je je sliders vandaan?

HĂ© man! Waar heb je je sliders vandaan?
Uit China!

Ik heb de mijne besteld via Ebay. Ze zijn nog niet aangekomen.

Jimmy, de maker van de thread, heeft de zijne besteld via Lazada, wat volgens mij ergens in Taiwan is. Ik baseer mijn aankopen op zijn lijst op de tweede pagina van deze thread.

Een deel hiervan is gebaseerd op de 2018-19' 400 Ninja-componenten, aangezien de Z400 niet zoveel aftermarket-onderdelen heeft. Aangezien de Z400 in feite hetzelfde is als de Ninja, behalve de stuur, vering en andere niet-frame- en motoronderdelen, zouden de meeste ervan compatibel "moeten" zijn.

Discussion starter · #28 ·
Dus er is een opening aan de buitenrand rondom de originele steunen.
Thegame101, om eerlijk te zijn, mijn risers sluiten ook niet perfect aan (ik heb ze op veel fietsen gebruikt en nog nooit gehad die dat wel deden). Ze zien er een stuk beter uit en trekken niet de aandacht als je het blootliggende glanzende aluminium verft. Het enige wat ik deed is wat zwarte verf in het deksel van de spuitbus spuiten, het een beetje laten verdampen en dan aanbrengen met een kunstenaarskwast. Ziet er prima uit en is gemakkelijk te verwijderen met oplosmiddel, dus niets te permanent!

Blij te horen dat de risers voor je werken. Het is zoals mijn vrouw zei, het is verrassend welk verschil een centimeter of zo maakt... ?

Discussion starter · #29 ·
Klopt, maar de spiegels werken ook als een trillingsdemper. Mijn stuureindspiegels trillen niet zo veel als de op de kuip gemonteerde spiegels. Ik heb de OEM-spiegels niet lang gehad, maar ik denk dat ze zich herinneren dat ze een beter zicht hadden dan veel andere die ik op eerdere motoren had.
Hoe vind je ze qua naar beneden kijken om ze te gebruiken? Een deel van mijn bezorgdheid over stuureindspiegels is dat ik mijn ogen echt van wat voor me is af moet halen om erin te kijken. Ik gebruik de mijne vaak om bij te houden wat er om me heen gebeurt, en dit voelt gevaarlijk... Ik denk dat ik ze gewoon moet proberen!

Jim.
Het verschil is dit...
Je moet je ellebogen naar binnen brengen en je voorover buigen om te zien wat er achter je gebeurt en toch je ogen van de weg halen, of je kunt een seconde naar beneden kijken en zien wat er achter je gebeurt zonder extra beweging..

IMO, hoe meer ik de opties voor de standaard spiegels gebruik en zie, zoals extenders en risers, denk ik dat er een andere optie is. De spiegels zijn waardeloos. De opties om de spiegels te verlengen zijn waardeloos. Dat gezegd hebbende, ik bekijk andere opties voordat ik ze eraf haal, lol.

Thegame101, om eerlijk te zijn, mijn risers zijn ook niet perfect uitgelijnd (ik heb ze op veel fietsen gebruikt en nog nooit gehad die dat wel deden). Ze zien er echter een stuk beter uit en trekken niet de aandacht als je het blootliggende glanzende aluminium verft. Ik heb gewoon wat zwarte verf in het deksel van de spuitbus gespoten, het een beetje laten verdampen en het vervolgens met een kunstenaarskwast aangebracht. Ziet er prima uit en is gemakkelijk te verwijderen met oplosmiddel, dus niets te permanent!

Blij te horen dat de risers voor je werken. Het is zoals mijn vrouw zei, het is verrassend wat een centimeter of zo kan doen...
We hebben een heleboel zwemnoodles die we gebruikten om in de gaten van de blokhut te stoppen waar we vroeger woonden om de katten buiten te houden... Lang verhaal..
Ik denk aan 3in1 of Breakfree op het metaal om af te dichten en dan een stuk van het schuim op maat te snijden om het gelijk te maken. Voeg een of twee tie-wraps toe..

Trouwens!
Voor het groen op de Z400 is de beschrijving Candy Lime. Op zoek naar bijpassend vinyl en slangen zodat ik spieren en pezen kan maken. Tot nu toe geen succes. Het lijkt erop dat ik een paar samples zal moeten kopen om het te verfijnen.

Hoe vind je ze in termen van naar beneden kijken om ze te gebruiken? Een deel van mijn zorg met stuureindspiegels is dat ik mijn ogen echt van wat voor me is af moet halen om erin te kijken. Ik gebruik de mijne vaak om bij te houden wat er om me heen gebeurt, en dit voelt gevaarlijk... Ik denk dat ik ze gewoon moet proberen!
Ik vind het geen probleem, maar ze zijn iets kleiner dan de OEM-spiegels, dus je gezichtsveld is kleiner. Je leert er vrij snel naar te kijken als je eenmaal gewend bent aan de plek waar ze zich op de motor bevinden.

Dus hier is een update over waar ik tot nu toe ben met upgrades/mods...

6 LED ovale rijlichten. De extra voorlichten zijn hier in Thailand echt nodig voor de veiligheid, zodat bestuurders je als een grote motor behandelen en je wat ruimte geven, in plaats van je te negeren als een scooter "vlo". De schuifregelaars bleken een perfecte locatie te zijn voor het monteren van de lichten, en naar mijn mening passen ze goed bij elkaar.

Terwijl ik de elektra deed, voegde ik ook een eenvoudige 2A USB-oplaadpoort op het stuur toe en ook een tweede "lage toon" claxon om wat pit aan mijn claxongeluid toe te voegen - opnieuw, essentieel in Thailand! Alles netjes gedaan via een relais dat naast de zekeringkasten achter het linkerpaneel is gemonteerd.

De framesliders. Nogmaals, goedkope bescherming op een motor die ik rijd voor sportief plezier in de Noord-Thaise bochten ($40).
6LED rijlichten. Niet te groot en werken echt goed op deze motor.
Relais gebruikt om extra elektrische apparaten toe te voegen.

Uh... dat is het voor nu! Ik zou graag horen wat jullie andere mensen hebben gedaan? Deel de liefde :)
Jim, kun je een snelle en vuile uitleg geven over hoe je de lichten op de zekeringkast aansluit?
Ik ben van plan je model te volgen met montage op de schuifregelaars. De schuifregelaars, lichten en relais zijn onderweg. Dat gezegd hebbende, ik ben vrachtwagenchauffeur, geen tandarts!

Discussion starter · #35 ·
Jim, kun je een snelle en vuile uitleg geven over hoe je de lichten op de zekeringkast aansluit?
Thegame101, het is niet al te ingewikkeld - uit mijn hoofd... Ik heb de stoel en de linker cover verwijderd, vervolgens de linker zekeringkast van zijn houder getrokken en de draden getest waar ze de achterkant van de kast binnengaan met een multimeter om een contactgeschakelde plus te vinden (toont ~12v met contact aan, nul met contact uit), en toen "vampte" ik in die draad met een staart om van daar naar het relais te gaan. Ik nam de permanente plus voor het relais rechtstreeks van de pluspool van de batterij en voegde de aarde toe door een kabel aan te sluiten op een nabijgelegen bout die aan het frame van de motorfiets is bevestigd. Ik voeg een foto toe om te laten zien welke aansluitingen dit zijn op een relais.

Als dat allemaal gedaan is, neem je gewoon de positieve "uit"-voeding van het relais (pin 87) naar je nieuwe lichten, USB, wat dan ook. Veel plezier!

Mijn relais paste netjes tussen de twee zekeringkasten van de motorfiets - past daar perfect.

Image

LED-verlichting is vandaag binnengekomen. Wachten alleen nog op het relais.

Ik had ook wat vinyl in metallic limoengroen gekocht, maar moest de bestelling annuleren nadat ik erachter kwam hoe moeilijk het zou zijn om aan te brengen. Nog steeds op zoek naar sierband in candy lime.

Thegame101, het is niet al te ingewikkeld - uit mijn geheugen... Ik heb de zitting en de linker cover verwijderd, vervolgens de linker zekeringkast van zijn houder getrokken en de draden getest waar ze de achterkant van de kast ingaan met een multimeter om een geschakelde plus te vinden (toont ~12v met contact aan, nul met contact uit), vervolgens "ge-vamped" in die draad met een draad om van daar naar het relais te gaan. Ik heb de permanente plus voor het relais rechtstreeks van de pluspool van de batterij gehaald en de aarde toegevoegd door een kabel te bevestigen aan een nabijgelegen bout die aan het frame van de motorfiets is bevestigd. Ik voeg een foto toe om te laten zien welke aansluitingen dit zijn op een relais.

Als dat allemaal gedaan is, neem je gewoon de positieve "uit" voeding van het relais (pin 87) naar je nieuwe lichten, USB, wat dan ook. Veel plezier!

Mijn relais past netjes tussen de twee zekeringkasten van de motorfiets - past daar prima.

Image
Jim, toen je de ontstekingsdraad "vamped", hoe heb je dat gedaan? Klem, draai, soldeer?

Ik vraag me af omdat je in een gebied met hoge luchtvochtigheid en regen woont, net als ik in het noordwesten van de Stille Oceaan.
Ik overwoog een T-klem te gebruiken om in de draad te splitsen, maar ik kan niets waterdichts/buiten vinden. Hetzelfde geldt voor de andere connectoren die in het relais gaan.

Ik denk dat ik afdichtingstape zou gebruiken om alles af te dichten indien nodig. Als je echter geen problemen hebt, zal ik het waarschijnlijk overslaan.
BEDANKT!!"

Discussion starter · #40 ·
Jim, Hoe heb je de ontstekingsdraad "gepimpt"? Klem, draai, soldeer?
Ik heb gewoon een simpele T-tap connector gebruikt zoals deze.

Veel mensen spreken er negatief over, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad voor een simpele trigger zoals deze. Als alternatief zou je wat isolatie terug kunnen trekken en je draad kunnen solderen en met tape kunnen omwikkelen, maar dit is schoner en ook gemakkelijk te verwijderen als je dat ooit zou willen...

21 - 40 of 98 Posts