Ninja 400 Riders Forum banner
21 - 40 of 132 Posts
Ik denk dat de huidige N650 meer weg heeft van 57 pk / 64 krukas. De oudere generatie was ongeveer +5 ten opzichte van die getallen.
Inderdaad, de cijfers voor de Ninja 650 op de Bikez-site lijken onnauwkeurig te zijn. Sorry daarvoor! In plaats daarvan zijn dit dynotests met grafieken: "De Ninja 400 zet 43,4 pk op de grond bij 9.900 tpm, ondersteund door 24,6 pound-feet koppel bij 8.250 tpm." https://www.cycleworld.com/how-much-power-does-new-2018-kawasaki-ninja-400-make "Een mooie, constante stroom van stuwkracht die uitkomt op ongeveer 58 pk bij 7.900 tpm en ongeveer 42 pound-feet koppel bij 6.600 tpm." https://www.cycleworld.com/2018-kawasaki-z650-dyno-video-review#page-3 Hier zijn de gecorrigeerde 650-versus-400 vergelijkingsresultaten: 34% meer / 25% minder pk 70% meer / 41% minder koppel FWIW, mijn knokige, ruwe Performance Comparison Scale is "PK per tien pond": 400: 1,19 pk per 10# 650: 1,36 pk per 10# (+14%)

Als alles volgens plan verloopt, koop ik de komende weken mijn eerste motor. Ik had eigenlijk een goede deal voor een 400 KRT, maar die is onder mijn neus verkocht. Er komt een andere KRT aan, zonder ETA. Ondertussen noemde een vriend aan de westkust deals voor overgebleven 650's en zei dat ik erover na moest denken. Al met al kan ik een overgebleven 2017 650 krijgen voor ongeveer 1000 meer dan de 2018 400 KRT. De aankoopprijs weegt daardoor niet zo zwaar.

Nogmaals, nog nooit gereden. Volgend weekend de veiligheidscursus volgen. De motor wordt een item voor mooi weer, gewoon voor de lol. Ik ga er misschien mee pendelen. Een flinke 8 mijl, de maximumsnelheid is 55. Geen snelweg op die rit. Dat alles gezegd hebbende, de 400 lijkt een geweldige keuze. Als gloednieuwe rijder kan ik redelijkerwijs niets anders doen dan erop zitten.

Ik heb echter de slechte gewoonte om verkeerde dingen te kopen. Ik kocht een Boxster... toen moest ik de S zetten... toen de GT4. Meer vermogen. Heb ik het nodig? Nee. Ben ik verantwoordelijk? Ja. Ik heb echter geen motorvaardigheden en bloed niet graag.

Als ik door de 2-wiel-bug gebeten word, stel ik me voor dat ik op dat moment zal upgraden dat logisch is. De 650 lijkt dat verder in de toekomst te plaatsen.

Enige inzicht of anderen die naar deze situatie hebben gekeken? Ik neig naar de 400, omdat ik denk dat die meer vergevingsgezind zal zijn, maar ik zou alle input van jullie meer ervaren mensen echt waarderen.

-Scott

Mijn eerste motorfiets was een Ninja 650 uit 2007. De opties waren toen beperkt - Ninja 650, SV 650 of Ninja 250. Ik koos voor de Ninja 650. Ik had nog nooit op een motorfiets gereden (terrein, etc.) voor de aankoop. Ik kocht mijn motorfiets, maar reed er pas op nadat ik de MSF-cursus had gevolgd, de cursus had gehaald en was begonnen met rijden. Rijden bestond uit elke dag om 5:30 uur 's ochtends (geen auto's in de buurt) naar buiten gaan en een uur rijden. Schrok me rot. De motorfiets was niet te veel om te hanteren, maar ik dacht verschillende keren dat het dichtbij was. Als de Ninja 400 toen in de huidige vorm had bestaan, zou ik hem zonder twijfel hebben gekocht en geen spijt hebben gehad van de beslissing.

Ik ben ook een nieuwe rijder en worstelde met het kiezen van de Ninja 400 of de Z650. Ik wachtte met het kopen van een motor totdat ik de cursus had afgerond. Ik was net als jij en vreesde dat ik de 400 sneller ontgroeid zou zijn. Uiteindelijk koos ik voor de Ninja 400 en voor mij was het denk ik de juiste keuze.

Ik koop mijn eerste motorfiets in de komende weken als alles volgens plan verloopt. Had eigenlijk een goede deal voor een 400 KRT, maar die is me voor de neus verkocht. Er komt een andere KRT aan, zonder ETA. Ondertussen noemde een vriend aan de westkust deals op overgebleven 650's en zei dat ik erover na moest denken. Al met al kan ik een overgebleven 2017 650 krijgen voor ongeveer 1k meer dan de 2018 400 KRT. De aankoopprijs weegt als gevolg daarvan niet zo zwaar.

Nogmaals, nog nooit gereden. Volgend weekend de veiligheidscursus volgen. De motorfiets wordt een mooi weer-item, gewoon voor de lol. Ik ga er misschien mee pendelen. Een flinke 8 mijl, de maximumsnelheid is 55. Geen snelweg op die rit. Dat alles gezegd hebbende, de 400 lijkt een geweldige keuze. Als gloednieuwe rijder kan ik redelijkerwijs niets anders proberen dan erop te zitten.

Ik heb echter de slechte gewoonte om verkeerd te kopen. Ik kocht een Boxster... toen moest ik de S zetten... toen de GT4. Meer vermogen. Heb ik het nodig? Nee. Ben ik verantwoordelijk? Ja. Ik heb echter geen motorvaardigheden en houd er niet van om te bloeden.

Als ik door de 2-wielerbug word gebeten, stel ik me voor dat ik op dat moment zal upgraden die zinvol is. De 650 lijkt dat verder in de toekomst te plaatsen.

Enige inzichten of anderen die naar deze situatie hebben gekeken? Ik neig naar de 400 omdat ik denk dat die meer vergevingsgezind zal zijn, maar ik zou de input van jullie meer ervaren mensen echt op prijs stellen.

-Scott
Hoi Scott, de 650 is wat zwaarder en vereist meer terughoudendheid van een beginnende rijder dan een 400, ja, op dit moment worden 650's van 1 modeljaar oud verkocht onder de radar, net als elke andere motor die nog op voorraad is, het enorme verschil is niet de hogere snelheden die een 650 kan bereiken, het is letterlijk hoe snel hij accelereert of kan sprinten dat je in de problemen brengt, er zijn voor- en nadelen aan beide.

De 400's zullen alles vervullen wat een 650 kan, in tegenstelling tot de kleinere 250's, de 250's en 300's die naar mijn mening beter geschikt zijn voor beginnende rijders, worden ontgroeid door gebrek aan topvermogen dat nodig is voor de snelweg..! Je zult het moeilijk vinden om de 400 te ontgroeien en alleen wat snellere acceleratie verliezen, wat je reactietijd exponentieel vermindert. Met de 650 zul je hem nooit ontgroeien, maar het zal je er niet van weerhouden om je vaardigheden te overschrijden en je reactietijd enorm te verminderen.

Het is letterlijk dit... Je hebt een kind dat nog nooit op een fiets heeft gereden, je hebt de keuze om hem er een te geven met trainingswielen die de fiets echt vertragen door wrijving met de weg, maar hem rechtop houdt zodat hij zich kan concentreren op welke kant hij de rempedaal moet indrukken en sturen voordat hij van de stoep afrent en tegen de boom aanrijdt die eraan komt, of geef hem er een zonder trainingswielen en geef hem een goede duw zodat ze rechtop blijven, maar snel en zonder hulp van buitenaf moeten uitzoeken hoe ze in evenwicht moeten blijven, sturen en remmen voordat hij van de stoep afrent en tegen de boom aanrijdt die eraan komt, terwijl beide fietsen misschien tegen die boom aanrijden, zal het ene kind waarschijnlijk sneller gaan dan het andere als hij dat doet.

Op trottoirs zijn er meestal geen andere fietsen of objecten om tegenaan te botsen tijdens het leren rijden, maar op de weg zijn er genoeg om tegenaan te botsen en auto's zullen je zelfs per ongeluk overrijden. Een sneller accelererende motorfiets verwijdert meer reactietijd die je krijgt met een motorfiets met een kleinere cilinderinhoud.

In theorie kun je op elke motorfiets leren rijden, veiligheid gaat over reactietijd en ruimte laten voor fouten, eerlijk gezegd, dat is het enige echte verschil tussen motorfietsen met een kleine en grote cilinderinhoud tijdens het leren, motorfietsen met een kleine cilinderinhoud helpen je vermogen om je reactietijd te overschrijden te beperken... Ongeacht de grootte kun je gemakkelijk worden gedood op elke motorfiets door slechte keuzes, waarvan de meeste je nog niet eens kent omdat je een nieuwe rijder bent.

Je keuze om voor de 400 en de 650 te gaan, moet ook je gewicht en lengte omvatten, er is veel om te overwegen, niet alleen snelheid en acceleratie. Voordat je kiest, wil je misschien een MSC-cursus volgen die motoren en helmen als onderdeel van de training omvat.

Bekijk ook dit - Had zo anders kunnen uitpakken als er een 650 bij betrokken was geweest. Het gebrek aan vermogen van de 300's redt zijn A s s - Geef een 650 zo'n toeren en je kunt door de achterruit gaan. Succes en wees voorzichtig man.

Hallo Scott, de 650 is wat zwaarder en vereist meer terughoudendheid van een beginnende rijder dan een 400, ja, op dit moment worden 650's van 1 jaar oud verkocht met korting, net als elk ander motorfiets dat nog op voorraad is, Het enorme verschil is niet de hogere snelheden die een 650 kan bereiken, het is letterlijk hoe snel hij accelereert of kan sprinten dat je in de problemen brengt, er zijn voor- en nadelen aan beide.

De 400's zullen alles vervullen wat een 650 kan, in tegenstelling tot de kleinere 250's, De 250's en 300's die naar mijn mening beter geschikt zijn voor beginnende rijders, groeien uit hun jasje door gebrek aan topvermogen dat nodig is voor de snelweg..! Je zult het moeilijk vinden om de 400 ontgroeien en verliest alleen wat snellere acceleratie, wat je reactietijd exponentieel vermindert. Met de 650 zul je er nooit uitgroeien, maar het zal je er niet van weerhouden je capaciteiten te overschrijden en zal je reactietijd enorm verminderen.

Het is letterlijk dit... Je hebt een kind dat nog nooit op een fiets heeft gereden, je hebt de keuze om hem er een te geven met zijwieltjes die de fiets echt vertragen door wrijving met de weg, maar hem rechtop houdt zodat hij zich kan concentreren op de richting waarin hij de rempedaal moet indrukken en sturen voordat hij van de stoep afrijdt en tegen de boom komt, of hem er een zonder zijwieltjes geven en hem een goede duw geven zodat hij rechtop blijft, maar snel en zonder hulp van buitenaf moet uitzoeken hoe hij moet balanceren, sturen en remmen voordat hij van de stoep afrijdt en tegen de boom komt, terwijl beide fietsen misschien tegen die boom botsen, zal het ene kind waarschijnlijk sneller gaan dan het andere wanneer hij dat doet.

Op trottoirs zijn er meestal geen andere fietsen of objecten om tegenaan te botsen tijdens het leren rijden, maar op de weg zijn er genoeg om tegenaan te botsen en auto's zullen je zelfs per ongeluk overrijden. Een sneller accelererende motorfiets verwijdert meer reactietijd die je krijgt met een motorfiets met een kleinere cilinderinhoud.

In theorie kun je leren rijden op elke motorfiets, Veiligheid gaat over reactietijd en ruimte laten voor fouten, eerlijk gezegd is dat het enige echte verschil tussen kleine cc-motorfietsen en grote cc-motorfietsen tijdens het leren, Kleine cc-motorfietsen helpen je vermogen om je reactietijd te overschrijden te beperken... ongeacht de grootte kun je gemakkelijk worden gedood op elke motorfiets door slechte keuzes, waarvan de meeste je nog niet eens kent omdat je een nieuwe rijder bent.

Je keuze om voor de 400 en de 650 te gaan, moet ook je gewicht en lengte omvatten, er is veel om te overwegen, niet alleen snelheid en acceleratie. Voordat je kiest, wil je misschien een MSC-cursus volgen die motoren en helmen als onderdeel van de training omvat.

Bekijk dit ook - Het had zo anders kunnen aflopen als er een 650 bij betrokken was geweest. Het gebrek aan vermogen van de 300's redt zijn A s s - Geef een 650 zo'n toeren en je gaat misschien door de achterruit. Succes en wees voorzichtig man.

Nieuwe motor en rijder
Akkoord.

Ook nog even een korte opmerking - de motor in de video is een CBR125 net als de mijne, geen 300. Dus ik denk dat je punt nog meer bewezen is..

Ik heb onlangs mijn directe toegang licentie in het VK gehaald, hoewel ik nog nooit eerder had gereden (hoewel ik al 10 jaar in een handgeschakelde auto rijd).

Dag één was op een Chinese 125 voor de CBT en daarna direct op een Kawasaki ER6N (voorloper van de Z650) op de tweede dag.

Het verschil was verbazingwekkend en ik was eerst bang, maar aan het einde van dag twee had ik er een gevoel voor gekregen.

Ik heb de rest van mijn lessen verdeeld over de Kawasaki en een Yamaha MT-07 (FZ-07 in de VS).

Het kostte me misschien 5 volle dagen rijden om mijn rijbewijs te halen en ik probeer nu ook tussen deze twee motoren te kiezen.

Dat gezegd hebbende, zou ik een 650 beschouwen als de bovengrens van wat ik een beginner zou aanraden, en alleen dan als je vertrouwd bent met een koppeling en versnellingen. Terwijl ik les had, slaagde een andere man erin om met een MT-07 recht over een rotonde een wheelie te maken dankzij zijn slechte koppelingscontrole en belandde in de ambulance. Deze dingen kunnen en zullen je bijten... Ik verloor het zelf bijna een keer toen ik wegreed van stoplichten door te veel gas te geven en per ongeluk de koppeling los te laten.

Daarom denk ik er zelf over om voor de 400 te gaan. Ik weet dat ik een 650 zou kunnen rijden, maar ik denk dat je sneller de controle verliest bij het optrekken met al dat extra koppel en het is een grotere, zwaardere motor om te hanteren.

Ik denk niet dat je een verkeerde keuze kunt maken met beide. Maar als ervaren rijder zou ik zelf de 400 verkiezen. Ik ben meer het type rijder dat een Lotus Exige zou bezitten in plaats van een Mustang GT. Lichtheid en wendbaarheid betekenen meer voor mij dan pure kracht, en de Ninja 400 kan 190 km/u op de snelweg halen, veel meer dan ik ooit zou kiezen.

Beter remmen, betere wendbaarheid en meer dan genoeg topsnelheid, de Ninja 400 zou voor mij de Ninja 650 overtreffen. Ik zou het misschien heroverwegen als ik 1,80 meter lang en 113 kilo zou wegen, maar ik ben 1,70 meter lang en 72 kilo.

Ik denk niet dat je fout kunt gaan met beide. Maar als ervaren rijder zou ik zelf de 400 verkiezen. Ik ben meer het type rijder dat een Lotus Exige zou bezitten in plaats van een Mustang GT. Lichtheid en wendbaarheid betekenen meer voor mij dan pure kracht, en de Ninja 400 kan 190 km/u op de snelweg halen, veel meer dan ik ooit zou kiezen om te doen.

Beter remmen, betere wendbaarheid en meer dan genoeg topsnelheid, Ninja 400 zou de Ninja 650 voor mij overtreffen. Ik zou het misschien heroverwegen als ik 1,80 m en 113 kg zou zijn, maar ik ben 1,70 m en 72 kg.
Ik voel hetzelfde, de wendbaarheid van de 400 is meer dan genoeg voor mij op de bochtige wegen en meer dan genoeg top om me veilig te voelen. Ik ben trouwens ook 1,70 m, slechts 5 kg lichter.

Ik was een beetje teleurgesteld over de 400 tijdens de eerste twee maanden. Het was tijdens de inrijperiode (<1000 mijl) vanwege de 4.000/6.000 tpm limiet.

Toen de inrijperiode voorbij was en ik de gashendel echt kon opentrekken, man, het was echt leuk en eng. Deze motor heeft power.

Gelukkig heb ik in deze 2 maanden veel fouten gemaakt en Godzijdank was het een geschenk uit de hemel om onder de 4.000 tpm te zitten. Als het een 650 was geweest, was ik er echt ***** geweest.

Ik was een beetje teleurgesteld over de 400 tijdens de eerste twee maanden. Het was tijdens de inrijperiode (<1000 mijl) vanwege de limiet van 4.000/6.000 tpm.

Toen de inrijperiode voorbij was en ik de gashendel echt kon opentrekken, man, het was echt leuk en eng. Deze motor heeft vermogen.

Het goede is dat ik in deze 2 maanden veel fouten heb gemaakt en Godzijdank was het een geschenk van de goden om onder de 4.000 tpm te zitten. Als het een 650 was geweest, was ik er echt aan geweest.
Hoewel het mijn eerste motor is, vind ik dat hij meer dan genoeg vermogen heeft en alles wat ik ooit nodig heb. Zeker na het toevoegen van de Arrow Race Tech uitlaat.

Ik was een beetje teleurgesteld over de 400 tijdens de eerste twee maanden. Het was tijdens de inrijperiode (<1000 mijl) vanwege de limiet van 4.000/6.000 tpm.

Toen de inrijperiode voorbij was en ik het gaspedaal echt kon opentrekken, man, het was echt leuk en eng. Deze motor heeft vermogen.

Het goede is dat ik in deze 2 maanden veel fouten heb gemaakt en Godzijdank was het een geschenk uit de hemel om onder de 4.000 tpm te zitten. Als het een 650 was geweest, was ik er echt aan geweest.
Ik denk graag dat de 4.000/6.000 tpm zo zijn om precies de reden die u hierboven beschreef, omdat het op de markt wordt gebracht voor nieuwe rijders.... Ik denk nog steeds dat de motoren te snel zijn voor nieuwe rijders.

Mijn tweede en derde motorfietsen waren 650's. Ik zou niet zeggen dat het slechte beginnersfietsen zijn, ze zijn zeker beheersbaar. Ik weeg 144 pond, doorweekt. Ik zal zeggen dat je echt sneller leert rijden op een kleinere motorfiets dan op een grotere motorfiets. Ik bedoel niet alleen het pendelen naar het werk. Ik heb het over het rijden op een motorfiets met snelheid, precisie en controle, zoals een sportmotorfiets verondersteld wordt te worden bereden. Voor knie-schraap-plezier geloof ik dat het sneller en gemakkelijker is om te leren op een kleine, lichte motorfiets.

Allereerst bedankt voor het geven van een eerlijk en nauwkeurig detail over uw vaardigheden en eerdere aankopen; het zorgt voor een veel betere analyse van wat u zou moeten doen met betrekking tot de motorgrootte. Ik kan de ninja 400 persoonlijk niet vergelijken met de 650, behalve dan dat ik op een 650 heb gereden.

Naar mijn mening is een motorfiets van 45 pk perfect voor een beginner en is meer dan genoeg vermogen. Nieuwe rijders begrijpen niet en leren niet hoe ze alle functies en mogelijkheden van een motorfiets goed moeten besturen en gebruiken, en ervaren rijders ook niet. Het is het beste om te leren hoe je ermee omgaat op een kleine en middelzware motorfiets en van daaruit verder te gaan.

Kun je beginnen met iets met meer vermogen en groeien, natuurlijk! Maar in staat zijn om de motorfiets te besturen op basis van zijn werkelijke capaciteiten en ervan te leren, zal ter discussie staan ​​wanneer dingen potentieel verkeerd kunnen gaan, van iemand die je afsnijdt en niet goed remt, tot te veel accelereren in een bocht en alles, basisprincipes die niet worden geleerd of onthouden in een msc-cursus en worden geleerd door je eigen ervaringen, zullen je uiteindelijk leren om te rijden met welke snelheid je maar wilt.

Ik ben de snelle route gegaan omdat ik aannam dat het cool was om een ​​600cc ss-motorfiets te hebben; Ik leerde in wezen schakelen en rijden op quads en een kleinere motorfiets, maar toen de tijd kwam, kocht ik een gsxr600. Had geen problemen, behalve dat ik in een parkeergarage naar beneden ging, maar het was meer motorfiets dan ik toen nodig had en misschien genoeg nu, 8 jaar later. Had 2 liter motoren en doe trackdays, ben gepasseerd door de kleinere jongens die het naar mijn mening goed doen op de baan.

Ik zeg, haal de 400 en rijd er een jaar mee, tenzij je een snelheidsduivel bent die eerder de boxter bezat. Een 4,5 60-tijd is ook niet traag. Het is geen schande om niet de snelste motorfiets te hebben, want we houden er allemaal van om te rijden, ongeacht waar je op zit.

Ik denk niet dat je met beide de verkeerde kant op kunt gaan. Maar als ervaren rijder zou ik zelf de 400 verkiezen. Ik ben meer het type rijder dat een Lotus Exige zou bezitten in plaats van een Mustang GT. Lichtheid en wendbaarheid betekenen meer voor mij dan pure kracht, en de Ninja 400 kan 190 km/u op de snelweg halen, veel meer dan ik ooit zou kiezen om te doen.

Beter remmen, betere wendbaarheid en meer dan genoeg topsnelheid, de Ninja 400 zou de Ninja 650 voor mij overtreffen. Ik zou het misschien heroverwegen als ik 1,80 m lang en 110 kg zwaar was, maar ik ben 1,70 m lang en 72 kg zwaar.
Ik ben het met de meeste van je punten eens, maar twijfel of de 400 beter remt dan het voorwiel met dubbele schijf van de 650. Ik heb 2 650's gehad. Ik vind ze fijn als dagelijkse pendelaar. Ik vond het zware gewicht fijn om mee te pendelen. Ik moest vroeger over de Coronado-brug pendelen, en van rijstrook 1 naar rijstrook 3 geblazen worden, is waarschijnlijk het engste dat ik ooit op een motor heb meegemaakt. Betrokken geweest bij een hit-and-run, zal 130 km/u rijden in de regen in San Diego, split lane 145 km/u in stilstaand verkeer, heb 240+ door Mount Laguna gedaan. Al die dingen zijn meh. Wind, als het sterk genoeg is + een lichte motor is niet zo leuk. Ik stapte over op een zx6r voor een verandering, maar later naar een R3. Op dit moment ben ik verslaafd aan lichte motoren. Ik geniet van sportief rijden, wat voor mij de baan betekent, en ik zal dit zeggen, waar ik denk dat de meeste van jullie baanmensen het mee eens zullen zijn: heel weinig van jullie in dit forum zullen een 250 ontgroeien, punt. Als je denkt dat je een 250 bent ontgroeid, begin dan met trackdays en realiseer je dat je nog lang niet aan de limieten zit.

Een tip over de 650, na een bepaalde hellingshoek wil de motor veel meer input voordat hij meer gaat hellen. Dit is op knie-schraap snelheid en hoek, dus geen probleem voor de meesten van ons op de weg. De oplossing is om de vorken een beetje te laten zakken, waardoor hij veel responsiever wordt. De 650 is geen slouch, maar ook geen raket. Mensen racen ermee, dus denk nooit dat hij te langzaam is.

Ik zou niet zeggen dat het een slechte beginnersmotor is. Ik weeg maar 65 kg en heb nooit gedacht dat het te veel motor voor me was. Mijn enige rijervaring daarvoor was ongeveer 3-4 maanden en 5800 kilometer op een ninja 500. Ik weet niet zeker of ik je meer heb verward met mijn post, maar hopelijk heb ik een soort inzicht gegeven.

Ik geniet van sportief rijden, wat voor mij de baan betekent, en ik zal dit zeggen, waar de meeste van jullie baanmensen het wel mee eens zullen zijn: heel weinig van jullie in dit forum zullen een 250 ontgroeien, punt. Als je denkt dat je een 250 bent ontgroeid,begin dan met het doen van racedagen en realiseer je dat je nog lang niet aan de limiet zit.
.
Zo ongelooflijk waar...je ziet jongens in de snelle groepen op R3's en vergelijkbare 300's rijden. Natuurlijk worden ze op het rechte stuk ingehaald, maar ze blijven wel bij je in de bochten of inhalen je weer (zie dit de hele tijd in de middelste groep).

Behalve als je op een grote baan rijdt zoals Cota of iets dergelijks waar de topsnelheden 160 mph overschrijden en de bochten enorm zijn, is een 300 perfect om op te leren en echt tot de limiet te pushen.

Ik vond het zware gewicht prettig voor woon-werkverkeer.
Dit wordt niet vaak genoeg genoemd. Iedereen is lyrisch over lichte, leuke motoren, maar als je de snelweg opgaat, is dat niet per se je vriend. Perfect excuus om meerdere motoren te bezitten. :grin: Als ik het over mocht doen, zou ik misschien kiezen voor een N400 + Suzuki S1000F. Lichtgewicht, leuk weekendmotor en een zware woon-werkverkeer-snelwegmachine.

21 - 40 of 132 Posts