Inderdaad, de cijfers voor de Ninja 650 op de Bikez-site lijken onnauwkeurig te zijn. Sorry daarvoor! In plaats daarvan zijn dit dynotests met grafieken: "De Ninja 400 zet 43,4 pk op de grond bij 9.900 tpm, ondersteund door 24,6 pound-feet koppel bij 8.250 tpm." https://www.cycleworld.com/how-much-power-does-new-2018-kawasaki-ninja-400-make "Een mooie, constante stroom van stuwkracht die uitkomt op ongeveer 58 pk bij 7.900 tpm en ongeveer 42 pound-feet koppel bij 6.600 tpm." https://www.cycleworld.com/2018-kawasaki-z650-dyno-video-review#page-3 Hier zijn de gecorrigeerde 650-versus-400 vergelijkingsresultaten: 34% meer / 25% minder pk 70% meer / 41% minder koppel FWIW, mijn knokige, ruwe Performance Comparison Scale is "PK per tien pond": 400: 1,19 pk per 10# 650: 1,36 pk per 10# (+14%)Ik denk dat de huidige N650 meer weg heeft van 57 pk / 64 krukas. De oudere generatie was ongeveer +5 ten opzichte van die getallen.
Hoi Scott, de 650 is wat zwaarder en vereist meer terughoudendheid van een beginnende rijder dan een 400, ja, op dit moment worden 650's van 1 modeljaar oud verkocht onder de radar, net als elke andere motor die nog op voorraad is, het enorme verschil is niet de hogere snelheden die een 650 kan bereiken, het is letterlijk hoe snel hij accelereert of kan sprinten dat je in de problemen brengt, er zijn voor- en nadelen aan beide.Ik koop mijn eerste motorfiets in de komende weken als alles volgens plan verloopt. Had eigenlijk een goede deal voor een 400 KRT, maar die is me voor de neus verkocht. Er komt een andere KRT aan, zonder ETA. Ondertussen noemde een vriend aan de westkust deals op overgebleven 650's en zei dat ik erover na moest denken. Al met al kan ik een overgebleven 2017 650 krijgen voor ongeveer 1k meer dan de 2018 400 KRT. De aankoopprijs weegt als gevolg daarvan niet zo zwaar.
Nogmaals, nog nooit gereden. Volgend weekend de veiligheidscursus volgen. De motorfiets wordt een mooi weer-item, gewoon voor de lol. Ik ga er misschien mee pendelen. Een flinke 8 mijl, de maximumsnelheid is 55. Geen snelweg op die rit. Dat alles gezegd hebbende, de 400 lijkt een geweldige keuze. Als gloednieuwe rijder kan ik redelijkerwijs niets anders proberen dan erop te zitten.
Ik heb echter de slechte gewoonte om verkeerd te kopen. Ik kocht een Boxster... toen moest ik de S zetten... toen de GT4. Meer vermogen. Heb ik het nodig? Nee. Ben ik verantwoordelijk? Ja. Ik heb echter geen motorvaardigheden en houd er niet van om te bloeden.
Als ik door de 2-wielerbug word gebeten, stel ik me voor dat ik op dat moment zal upgraden die zinvol is. De 650 lijkt dat verder in de toekomst te plaatsen.
Enige inzichten of anderen die naar deze situatie hebben gekeken? Ik neig naar de 400 omdat ik denk dat die meer vergevingsgezind zal zijn, maar ik zou de input van jullie meer ervaren mensen echt op prijs stellen.
-Scott
Akkoord.Hallo Scott, de 650 is wat zwaarder en vereist meer terughoudendheid van een beginnende rijder dan een 400, ja, op dit moment worden 650's van 1 jaar oud verkocht met korting, net als elk ander motorfiets dat nog op voorraad is, Het enorme verschil is niet de hogere snelheden die een 650 kan bereiken, het is letterlijk hoe snel hij accelereert of kan sprinten dat je in de problemen brengt, er zijn voor- en nadelen aan beide.
De 400's zullen alles vervullen wat een 650 kan, in tegenstelling tot de kleinere 250's, De 250's en 300's die naar mijn mening beter geschikt zijn voor beginnende rijders, groeien uit hun jasje door gebrek aan topvermogen dat nodig is voor de snelweg..! Je zult het moeilijk vinden om de 400 ontgroeien en verliest alleen wat snellere acceleratie, wat je reactietijd exponentieel vermindert. Met de 650 zul je er nooit uitgroeien, maar het zal je er niet van weerhouden je capaciteiten te overschrijden en zal je reactietijd enorm verminderen.
Het is letterlijk dit... Je hebt een kind dat nog nooit op een fiets heeft gereden, je hebt de keuze om hem er een te geven met zijwieltjes die de fiets echt vertragen door wrijving met de weg, maar hem rechtop houdt zodat hij zich kan concentreren op de richting waarin hij de rempedaal moet indrukken en sturen voordat hij van de stoep afrijdt en tegen de boom komt, of hem er een zonder zijwieltjes geven en hem een goede duw geven zodat hij rechtop blijft, maar snel en zonder hulp van buitenaf moet uitzoeken hoe hij moet balanceren, sturen en remmen voordat hij van de stoep afrijdt en tegen de boom komt, terwijl beide fietsen misschien tegen die boom botsen, zal het ene kind waarschijnlijk sneller gaan dan het andere wanneer hij dat doet.
Op trottoirs zijn er meestal geen andere fietsen of objecten om tegenaan te botsen tijdens het leren rijden, maar op de weg zijn er genoeg om tegenaan te botsen en auto's zullen je zelfs per ongeluk overrijden. Een sneller accelererende motorfiets verwijdert meer reactietijd die je krijgt met een motorfiets met een kleinere cilinderinhoud.
In theorie kun je leren rijden op elke motorfiets, Veiligheid gaat over reactietijd en ruimte laten voor fouten, eerlijk gezegd is dat het enige echte verschil tussen kleine cc-motorfietsen en grote cc-motorfietsen tijdens het leren, Kleine cc-motorfietsen helpen je vermogen om je reactietijd te overschrijden te beperken... ongeacht de grootte kun je gemakkelijk worden gedood op elke motorfiets door slechte keuzes, waarvan de meeste je nog niet eens kent omdat je een nieuwe rijder bent.
Je keuze om voor de 400 en de 650 te gaan, moet ook je gewicht en lengte omvatten, er is veel om te overwegen, niet alleen snelheid en acceleratie. Voordat je kiest, wil je misschien een MSC-cursus volgen die motoren en helmen als onderdeel van de training omvat.
Bekijk dit ook - Het had zo anders kunnen aflopen als er een 650 bij betrokken was geweest. Het gebrek aan vermogen van de 300's redt zijn A s s - Geef een 650 zo'n toeren en je gaat misschien door de achterruit. Succes en wees voorzichtig man.
Nieuwe motor en rijder
Ik voel hetzelfde, de wendbaarheid van de 400 is meer dan genoeg voor mij op de bochtige wegen en meer dan genoeg top om me veilig te voelen. Ik ben trouwens ook 1,70 m, slechts 5 kg lichter.Ik denk niet dat je fout kunt gaan met beide. Maar als ervaren rijder zou ik zelf de 400 verkiezen. Ik ben meer het type rijder dat een Lotus Exige zou bezitten in plaats van een Mustang GT. Lichtheid en wendbaarheid betekenen meer voor mij dan pure kracht, en de Ninja 400 kan 190 km/u op de snelweg halen, veel meer dan ik ooit zou kiezen om te doen.
Beter remmen, betere wendbaarheid en meer dan genoeg topsnelheid, Ninja 400 zou de Ninja 650 voor mij overtreffen. Ik zou het misschien heroverwegen als ik 1,80 m en 113 kg zou zijn, maar ik ben 1,70 m en 72 kg.
Hoewel het mijn eerste motor is, vind ik dat hij meer dan genoeg vermogen heeft en alles wat ik ooit nodig heb. Zeker na het toevoegen van de Arrow Race Tech uitlaat.Ik was een beetje teleurgesteld over de 400 tijdens de eerste twee maanden. Het was tijdens de inrijperiode (<1000 mijl) vanwege de limiet van 4.000/6.000 tpm.
Toen de inrijperiode voorbij was en ik de gashendel echt kon opentrekken, man, het was echt leuk en eng. Deze motor heeft vermogen.
Het goede is dat ik in deze 2 maanden veel fouten heb gemaakt en Godzijdank was het een geschenk van de goden om onder de 4.000 tpm te zitten. Als het een 650 was geweest, was ik er echt aan geweest.
Ik denk graag dat de 4.000/6.000 tpm zo zijn om precies de reden die u hierboven beschreef, omdat het op de markt wordt gebracht voor nieuwe rijders.... Ik denk nog steeds dat de motoren te snel zijn voor nieuwe rijders.Ik was een beetje teleurgesteld over de 400 tijdens de eerste twee maanden. Het was tijdens de inrijperiode (<1000 mijl) vanwege de limiet van 4.000/6.000 tpm.
Toen de inrijperiode voorbij was en ik het gaspedaal echt kon opentrekken, man, het was echt leuk en eng. Deze motor heeft vermogen.
Het goede is dat ik in deze 2 maanden veel fouten heb gemaakt en Godzijdank was het een geschenk uit de hemel om onder de 4.000 tpm te zitten. Als het een 650 was geweest, was ik er echt aan geweest.
Ik ben het met de meeste van je punten eens, maar twijfel of de 400 beter remt dan het voorwiel met dubbele schijf van de 650. Ik heb 2 650's gehad. Ik vind ze fijn als dagelijkse pendelaar. Ik vond het zware gewicht fijn om mee te pendelen. Ik moest vroeger over de Coronado-brug pendelen, en van rijstrook 1 naar rijstrook 3 geblazen worden, is waarschijnlijk het engste dat ik ooit op een motor heb meegemaakt. Betrokken geweest bij een hit-and-run, zal 130 km/u rijden in de regen in San Diego, split lane 145 km/u in stilstaand verkeer, heb 240+ door Mount Laguna gedaan. Al die dingen zijn meh. Wind, als het sterk genoeg is + een lichte motor is niet zo leuk. Ik stapte over op een zx6r voor een verandering, maar later naar een R3. Op dit moment ben ik verslaafd aan lichte motoren. Ik geniet van sportief rijden, wat voor mij de baan betekent, en ik zal dit zeggen, waar ik denk dat de meeste van jullie baanmensen het mee eens zullen zijn: heel weinig van jullie in dit forum zullen een 250 ontgroeien, punt. Als je denkt dat je een 250 bent ontgroeid, begin dan met trackdays en realiseer je dat je nog lang niet aan de limieten zit.Ik denk niet dat je met beide de verkeerde kant op kunt gaan. Maar als ervaren rijder zou ik zelf de 400 verkiezen. Ik ben meer het type rijder dat een Lotus Exige zou bezitten in plaats van een Mustang GT. Lichtheid en wendbaarheid betekenen meer voor mij dan pure kracht, en de Ninja 400 kan 190 km/u op de snelweg halen, veel meer dan ik ooit zou kiezen om te doen.
Beter remmen, betere wendbaarheid en meer dan genoeg topsnelheid, de Ninja 400 zou de Ninja 650 voor mij overtreffen. Ik zou het misschien heroverwegen als ik 1,80 m lang en 110 kg zwaar was, maar ik ben 1,70 m lang en 72 kg zwaar.
Zo ongelooflijk waar...je ziet jongens in de snelle groepen op R3's en vergelijkbare 300's rijden. Natuurlijk worden ze op het rechte stuk ingehaald, maar ze blijven wel bij je in de bochten of inhalen je weer (zie dit de hele tijd in de middelste groep).Ik geniet van sportief rijden, wat voor mij de baan betekent, en ik zal dit zeggen, waar de meeste van jullie baanmensen het wel mee eens zullen zijn: heel weinig van jullie in dit forum zullen een 250 ontgroeien, punt. Als je denkt dat je een 250 bent ontgroeid,begin dan met het doen van racedagen en realiseer je dat je nog lang niet aan de limiet zit.
.
Ik heb de yoshimura alpha-t works toegevoegd en ik heb de low volume insert niet geĂŻnstalleerd. Man, het doet pijn aan mijn oren na een paar uur rijden.Hoewel het mijn eerste motor is, vind ik dat hij meer dan genoeg vermogen heeft en alles wat ik ooit nodig heb. Zeker na het toevoegen van de Arrow Race Tech uitlaat.
Dit wordt niet vaak genoeg genoemd. Iedereen is lyrisch over lichte, leuke motoren, maar als je de snelweg opgaat, is dat niet per se je vriend. Perfect excuus om meerdere motoren te bezitten. :grin: Als ik het over mocht doen, zou ik misschien kiezen voor een N400 + Suzuki S1000F. Lichtgewicht, leuk weekendmotor en een zware woon-werkverkeer-snelwegmachine.Ik vond het zware gewicht prettig voor woon-werkverkeer.