Ninja 400 Riders Forum banner

Wymiana tarczy sprzęgła lub linki sprzęgła.

509 views 15 replies 3 participants last post by  DannoXYZ  
#1 ·
Cześć, próbowałem szukać tego pytania na forach, ale go nie znalazłem.

Mam problem, w którym nie mogę sprawić, by sprzęgło chwytało i prawidłowo się zazębiało.

Zdaję sobie sprawę, że specyfikacja OEM wynosi 2-3 mm. Problem polega na tym, że kiedy ustawiam luz sprzęgła (u góry) na 3 mm (używając suwmiarki), sprzęgło w pełni zazębia się na 1. biegu, bez dodawania gazu. Zmniejszenie tego pogarsza problem (jakoś jest luz, ale sprzęgło nie zazębia się w pełni przed tym czasem).

Nie wiem, jak to rozwiązać. Wydaje się to wykraczać poza regulację górnej i dolnej regulacji. Mogę wyregulować dół tak, aby w ogóle nie było luzu, cofnąć go, aby był luz, a następnie precyzyjnie wyregulować górę.

Niedawno dodałem sprężyny sprzęgła Norton, które, jak myślałem, pomogą w rozwiązaniu tego problemu, ale wydaje się, że tak się nie stało.

Podczas jazdy na 3-5 biegu wydaje się, że nie ma poślizgu, ale mam nadzieję, że tak jest, ponieważ sprężyny Norton wykonują swoją pracę i występuje jakiś inny problem.

Wydaje się błędne, że trzeba dodać tak dużo luzu, aby upewnić się, że sprzęgło zazębia się prawidłowo. Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki/rzeczy, które mogę sprawdzić, aby zawęzić problem, byłbym bardzo wdzięczny.
 
#2 ·
Jedyną rzeczą, która jest nie tak, są zużyte tarcze sprzęgła. Wszystko inne jest w porządku:

  • linka sprzęgła
  • regulacja linki sprzęgła
  • sprężyny sprzęgła

Zdemontuj sprzęgło i zmierz całkowitą wysokość stosu sprzęgła, aby zweryfikować. Zdjęcie z Ducati, zmierzona liczba będzie inna. Porównaj ze standardem w instrukcji.
 
#3 ·
Jedyną rzeczą, która jest nie tak, są zużyte tarcze sprzęgła. Wszystko inne jest w porządku:

  • linka sprzęgła

  • regulacja linki sprzęgła

  • sprężyny sprzęgła

Zdejmij sprzęgło i zmierz całkowitą grubość stosu sprzęgła, aby to zweryfikować. Zdjęcie z Ducati, zmierzona liczba będzie inna. Porównaj ze standardem w instrukcji.

View attachment 36533
Zakładam, że ta liczba to odpowiednia grubość ze wszystkimi tarczami? I że moja będzie mniejsza, ponieważ tarcze są zużyte?

Czy wystarczy, że wymienię tylko tarcze sprzęgła w obudowie? Martwiłem się, że będę musiał dokonać pełnej wymiany (kapcie i wszystko, co wyglądało na 800 dolarów), ale tylko tarcze z PartZilla?
 
#4 · (Edited)
Słabe sprężyny są przyczyną i początkiem spirali w dół. Gdy płyty się zużyją, nie ma nic, co można zrobić. Przynajmniej masz teraz ulepszone sprężyny, aby zapobiec szybkiemu zużyciu następnego zestawu płyt. Nadal należy zmierzyć i potwierdzić najpierw na wszelki wypadek, gdyby mógł wystąpić jakiś inny problem. Najprawdopodobniej tylko płyty z włókna wymagają wymiany. Płyty stalowe są najprawdopodobniej w porządku.
 
#5 ·
Tak, dodaj wszystkie indywidualne grubości w instrukcji, aby uzyskać całkowitą grubość.

Słabe sprężyny są przyczyną i początkiem spirali w dół. Gdy płyty się zużyją, nie ma
nic, co można zrobić. Przynajmniej masz teraz ulepszone sprężyny, aby zapobiec szybkiemu zużyciu następnego zestawu płyt. Nadal należy najpierw zmierzyć i potwierdzić, na wszelki wypadek, gdyby mógł wystąpić jakiś inny problem. Najprawdopodobniej tylko płyty z włókna wymagają wymiany. Płyty stalowe są najprawdopodobniej w porządku.
Czy wiesz, co jeszcze może powodować ten problem?
 
#6 ·
Możliwe jest nacięcie palców na koszu sprzęgła.

Image


Kable sprzęgła również muszą być regularnie oliwione w ramach konserwacji.
 
#7 ·
Pierwszym krokiem, jak w przypadku problemów elektrycznych, jest pomiar i podanie liczb, aby znaleźć dokładną przyczynę problemów. Nie zmierzyłeś wystarczająco dużo i nie masz wystarczającej liczby liczb.
 
#9 ·
Pierwszym krokiem, jak w przypadku problemów elektrycznych, jest pomiar i uzyskanie liczb, aby znaleźć dokładną przyczynę problemów. Nie zmierzyłeś wystarczająco dużo i nie masz wystarczającej liczby liczb. Gdzieś, w jakimś miejscu jest liczba, która nie pasuje do tego, co mówi instrukcja, że powinna być... aHAH!!!
100%. Na szczęście mam zdjęcie i mój kosz w ogóle tak nie wygląda, wszystkie palce są gładkie. Zanim wymienię jakieś części, zmierzę szerokość tarcz sprzęgła i sprawdzę, czy pasuje do specyfikacji. Jeśli nie... szczerze mówiąc, nie jestem pewien. Działanie między linką a sprzęgłem wydaje się płynne, więc nie wiem, czy wymaga smarowania. Występuje natychmiastowe pociągnięcie z dowolną siłą.
 
#16 ·
Tak, w zasadzie najdalszy ruch dźwigni do przodu w stosunku do oparcia. Masz więc 2-3 mm ruchu między momentem, w którym dźwignia sama się zatrzymuje, a momentem, w którym możesz ją popchnąć do twardego ogranicznika? To wykluczyłoby regulację linki.